Letošní pneumatiky fungují v úzkém intervalu provozních podmínek

Pneumatiky s úzkým provozním okem a nové vozy citlivě reagující na změny v nastavení. Právě to je podle šéfů Mercedesu a Red Bullu největší letošní bolehlav týmů.

1 Štítky: Pneumatiky Technika Zveřejněno 4. 04 2017 — Lukáš Štěrovský

Jednou z velkých změn v letošní sezoně je i nárůst vlivu nastavení vozu na jeho ovladatelnost. I ta nejmenší změna totiž může zcela „překopat“ chování monopostu na trati. Na něco takového stáje v předcházejících ročnících nebyly zvyklé.

To je hlavní důvod, proč některé týmy (například Red Bull či Ferrari v pátek, Mercedes v neděli) měly v Austrálii v určité fázi víkendu problémy s chováním svých vozů. Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že právě citlivost nových monopostů stála za problémy obou jezdců Stříbrných šípů s pneumatikami během závodu. Gumy jsou navíc samostatnou kapitolou.

„Podle mého mají nové pneumatiky malé provozní okno. Aby podávaly dobrý výkon, musíte je v tomto okně udržet. Pokud se vám to nepodaří, ztrácíte výkonnost. Gumy jsou oproti loňsku odlišné. Je potřeba provést novou kalibraci tak, abychom porozuměli těmto pneumatikám,“ říká Toto Wolff. Není bez zajímavosti, že Mercedes měl už v minulosti velké problémy s opotřebením pneumatik – nejvíce patrný byl tento jev v roce 2013, tedy první sezoně Hamiltona u německé stáje.

S Wolffem souhlasí i šéf týmu Red Bull Christian Horner. „Myslím, že musíme rozšířit provozní okno pneumatik. Teď je hodně úzké, ale vozy alespoň reagují na změny v nastavení. Takže tomu potřebujeme porozumět a stavět na tom,“ říká Horner.

Ten přiznává, že tým nápojového giganta zatím na Ferrari a Mercedes nestačí. V pozdější fázi sezony by však situace mohla být odlišná. „Ferrari udělalo skvělou práci na motoru a šasi. Mělo silnou zimu. Ale sezona se skládá ze dvaceti závodů, ne pouze z jednoho, takže budeme soudit až na konci roku.

Věřím, že máme dobrý základ a dobrý směr. Pravidla jsou nová, podle mě se bude výkonnost týmů měnit. Upřímně věřím, že podstatně zrychlíme,“ dodává Christian Horner.

Diskuse k článku

Napsat komentář