Nové motory: Chystá se zrušení limitu paliva, MGU-H, navýšení otáček

Vypadá to, že navzdory absenci popisu technických pravidel nové generace motorů pro sezonu 2021 a dále, se již nyní můžeme těšit na slibná opatření. některá z nich by mohla vejít v platnost již příští sezonu.

Štítky: 2019 2021 Pohonné jednotky Video Zveřejněno 18. 04 2018 — Tomáš Richtr

Současné motory jsou omezeny jak celkovým množstvím 105 kg paliva na celý závod, tak maximální hodnotou okamžitého průtoku paliva 100 kg za hodinu. To všechno nedovoluje ani využít maximálního limitu 15 tisíc ot./min – motory pracují nanejvýš kolem hodnoty 12 tisíc. Nevyužity jsou také dva extra výfukové otvory, zavedené na začátku loňské sezony, jejichž cílem bylo vypouštět ‚hluk‘ skrze potrubí obtokového ventilu wastegate. Obtokový ventil je umístěn před turbínou a používá se k uvolnění výfukových plynů tam, kde od nich není žádán takový objem tlaku. Vedení seriálu si od toho slibovalo motory hlasitější až o 25 %. Jestli se jim to povedlo, posuďte sami. Očekávání tohoto efektu byla umírněná ještě před jeho zavedením, protože obtokový ventil zejména v závodech moc často v provozu není (tudíž není kudy by se ‚hlasitější zvuk‘ dostal ven).

Pro příští sezonu se má maximum paliva pro závod navýšit na 110 kg (asi o 7 litrů na celkových 152 litrů). Nově nebude váha jezdce započítána do celkové minimální váhy auta, která je dnes 734 kg.

Na úterním zasedání Strategické skupiny F1 potvrdila FIA své základní záměry kolem motorů pro sezonu 2021: Motor o objemu 1,6 litru, šestiválcový hybrid bez hybridního motorgenerátoru. Nic nového ale FIA nesdělila. Jednání ale mají skončit do konce května. Podle neoficiálních informací se chystá navýšení limitu na 18 tisíc ot./min. a zrušení limitu okamžitého průtoku paliva.

Do konce dubna budou oznámena pravidla kolem aerodynamiky vozů F1, která mají zjednodušit dynamiku jízdy dvou po sobě následujících formulí za účelem usnadnění předjíždění.

Diskuse k článku

Napsat komentář