Nová aféra vztah s Ferrari nenaruší, míní šéf Mercedesu

Mercedes implementoval nový motor před rozšířením pravidel ze strany FIA. Tím porušil dohodu s Ferrari, nicméně podle svého šéfa Tota Wolffa nezískal žádnou výhodu.

Štítky: Ferrari Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 29. 08 2017 — Josef Nekvinda

Jak jsme již dříve informovali, kolem Mercedesu a Ferrari se s ohledem na mistrovské ambice obou stájí rozhořela po GP Belgie nová aféra. Ve zkratce se vše točí kolem jiné aféry – spalování oleje spolu s benzínem. Údajně si díky tomu některé z týmů přišly na extra výkon v kvalifikacích, a proto se kauzou začala zaobírat FIA. Ta si připravila novou sadu direktiv s nabývající platnosti od GP Itálie. Ta týmům předepisuje množství oleje, jež budou nasazené pohonné jednotky moci obsahovat. Nově o 0,3 litru méně než v současnosti.

A právě na této podstatě vyrostla ona zmiňovaná aféra. Každý nově introdukovaný motor od GP Itálie bude moci mít maximálně 0,9 litru oleje. Před uplynulou Grand Prix proto vznikla „dohoda“ mezi oběma adepty na titul o tom, že nedojde k dřívějšímu nasazení nové specifikace. Jenomže tu Mercedes porušil v momentě, kdy nasadil již počtvrté letos modifikovanou pohonnou jednotku pro GP Belgie. V Itálii tak pojede s motorem, který může mít původních 1,2 litrů oleje, zatímco Ferrari s novým agregátem bude mít k dispozici jen 0,9 litru.

„Jsme nelítostná konkurence a ten vztah, který máme, je takový, že když vyvstane problém, držíme při sobě a vyřešíme si jej za zavřenými dveřmi,“ prozradil šéf Mercedesu, Toto Wolff, zda toto rozhodnutí může způsobit nějakou změnu vztahu s Ferrari. „To se nestalo. Musíme být ostražití, neboť tyhle záležitosti nevytváří veřejnost, tudíž to není správné ani pravdivé. Takže jsem zatím v klidu.

Jako vždy potřebujete vydobýt každý kousek výkonnosti a bylo to obzvláště složité, protože jsme museli vyrovnat naší kvalifikační výkonnosti oproti výkonnosti v závodě. Museli jsme se proto vzdát výkonu v kvalifikaci v druhém sektoru, abychom získali výhodu v závodě. Takže musíte poskládat všechny ty malé dílky, ty milisekundy, které ve výsledku dají jedno číslo. V neděli to stačilo na vítězství. Všechno si sedlo, ale nemohu vyzdvihnout jeden element, který by za to byl zodpovědný,“ vyvrací Toto Wolff možnost, že by za vítězství v GP Belgie mohl nový motor.

Mercedes porušil dohodu a podvedl (naivní) Ferrari

Diskuse k článku

Napsat komentář