Neobvyklá selekce pneumatik pro Čínu

Řada týmů zvažuje pro neobvyklou volbu pneumatik Pirelli během GP Číny 'obrácenou strategii'. Ta spočívá ve snaze postoupit do finálního segmentu kvalifikace Q3 na tvrdší sadě pneumatik, a tím pádem na této déletrvající sadě odstartovat závod. Takto startující pilot může pro nové pneu stavět až o něco později.

1 Štítky: GP Číny Pirelli Zveřejněno 13. 04 2018 — GPF1.cz

Pirelli přeskočilo jeden stupeň tvrdosti při volbě pneumatik pro GP Číny. Tyto směsi ve škále tvrdostí nesousedí. Nejtvrdší je bílá, střední je žlutá a nejměkčí je fialová. Pirelli tak přeskočilo červenou pneumatiku, která je mezi žlutou a fialovou. Fialová pneumatika je nejměkčí a nejrychlejší, ale má velmi malou životnost, tím spíš ve spojení s okruhem v Šanghaji.

Všichni závodníci, kteří se dostanou do Q3, musí do závodu odstartovat na té sadě, na které se jim to povedlo. Existuje ale šance místo fialové nejměkčí sady použít střední žlutou.

“Fialová moc dlouho nevydrží, není tajemstvím, že se někteří pokusí do Q3 dostat na žluté,” odhaduje pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Valtteri Bottas z Mercedesu dodává:

“Fialové pneumatiky se podle očekávání rychle opotřebovávají. Nebude to na nich v závodě příliš velký počet kol.”

Rozdíl mezi bílou a žlutou je přibližně 0,9 sekundy na kolo a o něco menší mezi žlutou a fialovou. Dohromady 1,6 sekundy.

Diskuse k článku

Napsat komentář