Přijdou těžší okruhy. Silverstone, Spa, Suzuka, shodují se jezdci

První závod sezony 2017 zrovna nezvedal diváky ze sedaček, podle jezdců samotných se ale ani moc jiného čekat nedalo. Melbourne totiž není klasickým okruhem, kde by nové vozy mohly předvést svůj potenciál.

Štítky: Lewis Hamilton Pravidla Sebastian Vettel Zveřejněno 31. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Header-1000x200-01

Nová sezona znamená pro jezdce podstatně rozdílné vozy oproti předchozímu ročníku. Vyšší přítlak nabízí sice rychlejší průjezd zatáčkami a celkové snížení hodnoty času (nejen) na jedno kolo, ale také horší předjíždění.

Navíc oproti původním předpokladům, které hovořily až o pěti vteřinách, vozy v Austrálii zrychlily jen o necelé dvě sekundy, vezmeme-li v potaz loňskou a letošní hodnotu prvního místa v kvalifikaci.

To je však podle jezdců dáno jen konfigurací okruhu. Na jiných tratích by mělo být zrychlení výraznější (jako například v Barceloně, kde jen v testech zajel Kimi Räikkönen o tři a půl vteřiny rychleji než Lewis Hamilton během kvalifikace 2016).

Kde se tedy podle jezdců nové vozy nejvíce předvedou ve své plné síle? „Pravděpodobně na Silverstone,“ zamýšlí se Sebastian Vettel. „S ohledem na vyšší přilnavost také třeba v Suzuce. Taky hádám, že vozy ještě zrychlí oproti tomu, jak na tom jsou teď. Takže si myslím, že na těchto tratích to bude velmi pěkné. Těším se na to,“ říká čtyřnásobný šampion.

S ním se do značné míry shodují i další jezdci ze současného pole. „Souhlasím se Silverstone,“ tvrdí Lewis Hamilton. „Všechny rychlé tratě budou pro letošní vozy super: Spa, Suzuka, Silverstone,“ tvrdí zase Valtteri Bottas. „Myslím ale, že i městské okruhy budou větší výzvou. Ne že by nebyly už v minulosti, ale s těmito vozy to bude ještě náročnější.“

Vedlejším efektem nárůstu přítlaku měla být i vyšší fyzická námaha na jezdce. Tu však minimálně v Austrálii piloti většinou nezaznamenali, jak přiznává Lewis Hamilton. „Bylo o něco náročnější, ale nebyl to žádný problém pro mě, a jak se zdá, ani pro nikoho dalšího.“

Jinde ale může být situace odlišná, jak předestírá Sebastian Vettel. „Austrálie není zrovna nejnáročnější okruh na fyzičku v kalendáři. Myslím, že později to bude zajímavější. Melbourne je hodně technická dráha. I tak prvních pár kol bylo velmi intenzivních.

Očividně je snadné chybovat, něco pokazit během brzdění, být široký a tak podobně. V závodě jsem měl později náskok a vše jsem kontroloval, čímž to pro mě bylo snazší,“ dodává vítěz prvního letošního podniku.

Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1),

Diskuse k článku

Napsat komentář