Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Belgium, 
Halo-System *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Nečekaná výhoda „svatozáře“

Po oznámení Mezinárodní automobilové federace o nasazení Halo v sezoně 2018 došlo k jeho dalšímu otestování. Na starost jej měl tentokrát mladíček ve službách Mercedesu – George Russell, který se svatozáří odjezdil pár kol během maďarských testů. A jeho hodnocení je víceméně veskrze pozitivní.

2 Štítky: Halo Zveřejněno 4. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

„Halo bylo překvapující. Měl jsem mnohem lepší výhled, než bych si kdy dokázal představit,“ vykládal po testech Russell. „Jedno velmi vtipné pozitivum nastalo na konci dne, kdy slunce bylo nízko a Halo mě chránilo před jeho svitem do očí. Takže jsem viděl víc, než bych normálně v 17:30, kdy je slunce nízko, viděl.

Abych byl upřímný, tak z hlediska jezdce, když jedete kvalifikační kolo, je viditelnost v pořádku. Jedinou překážkou by potenciálně mohl být výhled na startovní světla, ale jinak jsem byl strašně moc překvapen celým systémem a kolik jsem toho mohl vidět,“ hodnotil Russell.

Problémem tak pouze bylo nasedání a vysedání z vozu. „Bylo složité se dostat do a z auta, chce to trochu zkušeností najít správnou technikou a zjistit, kam dát ruce a zbytek těla,“ popisoval Russel své obtíže. „Ze začátku jsem měl potíže, ale čím blíže konci jsem byl, po pár cvičných pokusech, bylo to v pořádku. Můžete se z vozu dostat tak, že se budete držet svatozáře.

Jedinou komplikací tak je, jak dát nohu do auta, vršek Halo je celkem vysoko. Myslím, že většina pilotů se postaví na auto, aby se do a ze sedačky dostala,“ zamýšlel se člen juniorky Mercedesu, který byl spokojený i s průběhem testů jako takových.

Diskuse k článku

  1. Lukáš Štěrovský
    Lukáš Štěrovský 4.8.2017 (10:12)

    Prý se na něčem podobném snad i pracuje.

  2. villonso 4.8.2017 (9:44)

    A znám ještě jednu další potenciální výhodu svatozáře. Co takhle abychom do ní zabudovali kamery? Na čele (v tom trojúhelníku) by mohla být hlavní onboard kamera, která by se popřípadě mohla posouvat po obvodu a ukazovat i výhled do stran (nešlo-li by to, mohly by na vnější stranu obvodu být umístěny boční kamery), do vnitřní strany obvodu by bylo taktéž možno umístit kamery sledující jezdce při řízení.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.