hamilton-barcelona

Na čele prvního dne testů Hamilton před Vettelem, McLaren ve velkých technických problémech

Úvodní den předsezonních testů na okruhu Catalunya poblíž Barcelony ovládl Lewis Hamilton. Druhý Sebastian Vettel ale na Brita neztratil moc, navíc jezdil na tvrdší specifikaci pneumatik. Obrovské potíže technického rázu pak (znovu) zaznamenal McLaren. Stáj z Wokingu se do problémů dostala už ráno, podobně jako Red Bull, jehož zbrzdil problém se senzorem a posléze i s baterií.…

9 Štítky: Testy 2017 Zveřejněno 27. 02 2017 — Lukáš Štěrovský

Úvodní den předsezonních testů na okruhu Catalunya poblíž Barcelony ovládl Lewis Hamilton. Druhý Sebastian Vettel ale na Brita neztratil moc, navíc jezdil na tvrdší specifikaci pneumatik. Obrovské potíže technického rázu pak (znovu) zaznamenal McLaren.

Stáj z Wokingu se do problémů dostala už ráno, podobně jako Red Bull, jehož zbrzdil problém se senzorem a posléze i s baterií. Rakousko-britský tým ale odpoledne přece jen jezdil, zatímco McLaren kvůli potížím s nádrží oleje zůstával v boxech. Podle prvních zpráv tým bude muset změnit design nádrže, což je něco, co určitě nestihne do úterý. Oprava tak je pouze provizorní.

Dlouhou dobu se na čele pohyboval Sebastian Vettel, kterého ale v odpolední části nakonec z čela sesadil Lewis Hamilton. Trojnásobný šampion se o sedačku dělil s novým kolegou Bottasem, jenž jezdil dopoledne. Vettel na rozdíl od ostatních ale za celý den nevyzkoušel super-měkkou sadu, takže jeho ztráta není úplně relevantní.

Výsledky prvního dne testů:
C5sCwcnWQAI_sUd

Dopolední část

Dlouho očekávané předsezonní testy ročníku 2017 načal nejlépe Sebastian Vettel na ferrari, který „vyhrál“ první část pondělních jízd. Za ním skončil Valtteri Bottas s mercedesem, problémy naopak postihly Red Bull a McLaren.

Zatímco ostatní stáje se věnovaly testovacímu programu v podobě jízd s pitotovými trubicemi či inovativním T-křídlem, pro red bull Daniela Ricciarda byly jízdy narušeny údajně pro poruchu jednoho ze senzorů. Australan musel zastavit už hodinu po začátku testů.

Brzy nato přišla zpráva z táboru McLarenu, která jeho fanoušky rozhodně nepotěšila. Kvůli problémům s olejovým systémem nové pohonné jednotky Honda bude trvat několik hodin, než se Fernando Alonso objeví na trati.

První týden testů jsme sledovali obrazem – podívejte se na záznam

Veseleji bylo u Ferrari. Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas dne, který se už vyrovnal celkově nejlepšímu času loňských testů. Druhý Valtteri Bottas jel na měkčí sadě, odjel ale podstatně větší množství kol, a lze tak odhadovat, že Mercedes se více soustředí na spolehlivost než rychlost.

Na závěr se ještě „předvedl“ Magnussen, který svůj haas poškodil v desáté zatáčce. Dán strávil většinu dopoledne v garáži, kde jeho mechanici řešili blíže nespecifikovaný problém s vozem, a nelze tak vyloučit, že se nejednalo o jezdeckou chybu.

Výsledky dopolední části prvního dne testů:
C5q9NfYXQAE2nG6
Foto: F1.com

Diskuse k článku

  1. casstoner27 28.2.2017 (8:51)

    No uprimne ocekavam zase nejakou ultra analyzu, ktera tento jeden problem (ktery opravdu neni obrovsky, jen dlouho trvala oprava protoze se pokazilo neco, co je slozite vymenit) zmeni v silenou histerii a odsoudi mclaren k dalsim 150 neuspesnym sezonam. Red bull mel 2x problem se senzorem a stal take x hodin, ale tahle zprava holt v titulku neni tak sokujici 🙂

  2. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 27.2.2017 (22:08)

    Nechť se stane 🙂

  3. Jakub McL
    Jakub McL 27.2.2017 (21:26)

    Tome, co takhle nějaká anketa o nejhezčí autíčko…???

  4. Jakub McL
    Jakub McL 27.2.2017 (21:22)

    Jasný, není to lehký zakomponovat nový díl do vozu, ale když vidím, z kolika součástek to složí a jak to všechno funguje, nějaká baňka fakt nemůže být problém…
    Všichni budou mít problémy, někdo větší, někdo menší… Každopádně nemyslím, že by měli jenom jednu koncepci jak to má fungovat a že bude výměna jednoho dílu dělat takový potíže…
    Opakuju se, ale… Kéž by tohla byla nejzávažnější porucha z těch, co určitě nastanou…

  5. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 27.2.2017 (20:55)

    „vyrobit, vyměnit a hledat další mouchy“ – před to ještě musíš dát R&D a design. Práce na mnoho mnoho měsíců.

  6. Lukáš Štěrovský
    Lukáš Štěrovský 27.2.2017 (20:06)

    Jakub McL: Ale já přece nikde nepsal, že McLaren-Honda nemůže být ještě na špici, to vůbec. Nicméně faktem teď prostě je, že mají technické potíže (padá jim střecha oproti ostatním, kteří jen mění jednotlivé šindele :)). Hele, já chápu, že seš fanoušek a je to těžký, ale zkus se na to podívat objektivně. Proti McLarenu vůbec nic nemám, ale s ohledem na ostatní týmy po dnešku lze říct, že mají potíže (který samozřejmě můžou vyřešit).

  7. Jakub McL
    Jakub McL 27.2.2017 (19:59)

    Lukáši, představ si, že si doma stavíš domeček z lega a začne ti padat střecha… Ok, něco je špatně, tak to rozebereš, doplníš něčim jiným, případně jinak upravíš a tvůj domek může být tím nejhezčím, co kdo vyrobil… Rozdíl je, že ty jenom sahneš do krabice pro jinou kostku a oni si ji musí vyrobit. To samozřejmě zabere nějakej ten čas, ale výsledek bude stejnej… Kéž by byly problémy s nějakou „baňkou“ to jediný, co je překvapí, ale jsem realista, proto píšu: vyrobit, vyměnit a hledat další mouchy…!!!

  8. Lukáš Štěrovský
    Lukáš Štěrovský 27.2.2017 (18:48)

    Kubo, pokud jsou problémy takové, že musí změnit koncepci určitého dílu, alespoň z mýho úhlu pohledu to nejsou malé potíže – ty by totiž byl tým schopen odstranit hned a na sto procent.

  9. Jakub McL
    Jakub McL 27.2.2017 (18:45)

    McLaren ve velkých technických problémech? Když vědí, co je příčinou, žádný problém!!! Dovyrobí, vymění a jedeme dál zkoumat další nedostatky tak, aby se auto vychytalo do začátku sezóny (závodů).

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.