Mohou netovární týmy vyhrát šampionát?

Odpověď je, že v současných podmínkách nikoliv. To si myslí dlouholetý komentátor a expert na formuli 1 James Allen.

Štítky: James Allen Pohonné jednotky Zveřejněno 18. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

Co ho k takovému názoru vede? Podle Allena je evidentní, že změna pravidel ohledně pohonných jednotek v roce 2014 dala velkou výhodu továrním stájím – tedy těm, které si samy staví motor. Nejvíce vítězství ze zákaznických týmů, a to šest, má od počátku tohoto ročníku až do současnosti na kontě Red Bull.

Zajímavé však bude sledovat další kroky nového vedení F1, které chce zjednodušit pohonné jednotky a tím pádem zajistit vyšší vyrovnanost napříč celým startovním polem po roce 2020. To je samozřejmě nadmíru choulostivý úkol spojený se snahou o snížení nákladů a touhou přilákat do F1 nezávislého výrobce agregátů jako Cosworth.

Nezávislé týmy by mohly s dodavateli motorů bojovat proti automobilkám

Cesta od současného stavu k situaci, která panovala v sedmdesátých, osmdesátých a částečně i devadesátých letech bude nadmíru dlouhá. Pokud se ale skutečně povede nastolit stav, kdy vícero týmů bude schopno bojovat o titul, přestože motor „pouze“ odebírají od externího dodavatele, bude to velký úspěch.

Zajímavá situace v tomto směru panuje u Red Bullu, který byl před provalením emisního skandálu blízko dohodě s koncernem Volkswagen/Audi. Rakouská stáj by do budoucna mohla spolupracovat třeba se značkou Aston Martin. V úvahu připadá ale i další možnost.

Návratu do formule 1 se totiž nebrání ani Porsche, a to hlavně díky padnutí politické bariéry v podobě odchodu Bernieho Ecclestona z vedení královny motorsportu. I partnerství mezi Porsche a Red Bullem by dávalo smysl z obou stran. Porsche by zajisté chtělo hned atakovat nejvyšší příčky, což se mu upřímně asi nepodaří s jiným netovárním týmem, než je Red Bull. Ten by navíc jednoduše vyřešil svůj bolehlav s motory Renault, které vidí jako největší překážku v boji o titul.

Diskuse k článku

Napsat komentář