Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Japan, 
Toto Wolff (AUT, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), #6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), Niki Lauda (AUT, Mercedes AMG Petronas Formula One Team),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Mezi Rosbergem a Hamiltonem to bylo zlé. Ani se nezdravili, prozradil Lauda

Jedno z největších témat loňské sezony, to byl vztah mezi Nikem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem. Oba piloti Mercedesu sice byli přáteli z dětství, ovšem jejich kamarádství notně narušil boj o titul. A přestože hlavně Rosberg několikrát ujišťoval, že vztah s kolegou na tom není tak zle (zatímco Hamilton o tom odmítal mluvit nebo odpovídal vyhýbavě), nevýkonný šéf Mercedesu Niki Lauda teď prozradil, že situace mezi závodníky byla hodně zlá.

4 Štítky: Lewis Hamilton Nico Rosberg Niki Lauda Zveřejněno 12. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

První konflikt, po kterém se to začalo mezi jezdci Mercedesu zhoršovat, přišel po vzájemné kolizi ve Spa 2014. Další incidenty začaly přibývat – vše vyvrcholilo ve Španělsku 2016, kdy Rosberg s Hamiltonem kolidovali v úvodním kole z prvních dvou míst. Rosberg se nakonec stal šampionem a vzápětí ukončil kariéru. V Mercedesu tedy letos panuje v tomto ohledu klid, a tak si jeho nevýkonný šéf Niki Lauda dovolil zavzpomínat na vyhrocenější sezony.

Jaký tedy byl ve skutečnosti vztah mezi Rosbergem a Hamiltonem? „Neměli žádný vztah, což je vždycky špatné,“ prozradil Lauda. „Bylo to tak zlé, že se ráno ani nepozdravili. Nečekal jsem od nich, aby spolu chodili společně na snídani, když jeden druhého neměli rádi. Ale mezi nimi to bylo opravdu špatné. Ovlivnilo to hlavně Lewise, ale také Nika, takže to nebylo snadné.“

Jak již bylo zmíněno, klíčovým bodem, který zhoršil situaci v týmu, byla kolize ze Španělska v loňském roce. „Největší otázkou bylo to, čí to vlastně byla chyba? Pro mě to byla jasně Lewisova vina. Byl moc agresivní, když šel doprava, najel na trávu, nemohl zastavit a sundal Nika. Kdybych si měl vybrat, označil bych jako většího viníka Lewise.

Jenže Lewis byl jiného názoru. Ptal se mě, proč ho kritizuji. Tak jsem odpověděl, že nemohu akceptovat, když dva piloti ze stejného týmu havarují a není to ničí vina. Z mojí pozice to musela být něčí vina. A to Lewise naštvalo. Nico dodal, že Lewis měl na nehodě svůj podíl, když se přesunul na vnitřek dráhy. Zeptal se ho, proč mu nenechal žádné místo. A Lewis odpověděl, že neměl důvod, že závodil,“ popsal Niki Lauda.

Ten se posléze s Hamiltonem sešel osobně na Ibize, aby si znovu pohovořili o incidentu a opatřeních proti opakování podobných situací, která Mercedes zavedl. Nejhorší sankcí, kterou tým zvažoval, bylo rozvázání smlouvy, pokud se pilot nebude chovat v zájmu týmu. „Zavedli jsme určitá pravidla. Řekli jsme, že je neakceptovatelné, aby se navzájem vytlačovali z trati. Určili jsme, co nemohou dělat.

Trestem při porušení těchto pravidel by bylo propuštění. Takhle to bylo. Toto (Wolff) přišel s pár dobrými pravidly a opět nastal klid. Bojovali jsme tvrdě a incidenty mezi našimi jezdci klesly,“ dodal Niki Lauda. Přesto ale úplně nezmizely, jak dokázalo třeba Rakousko téhož roku.

Diskuse k článku

  1. Tomáš Richtr
    Tomáš Richtr 14.10.2017 (21:20)

    Dle mého názoru to tak černobílé nebylo: https://vimeo.com/238212737

  2. mcmatej 14.10.2017 (18:57)

    🙂 Ano, místo tam bylo a to je důležité. A teď, která část pravidel jezdci zakazuje se někam mačkat? Žádná. Naopak vytlačovat jezdce z trati je zakázené viz níže. Nakonec se přesně o tom píše ve zprávě od stewardů. http://www.fia.com/file/41738/download?token=HUENBglm

    A to ostatní …. nebudeme odvádět pozornost od tématu, že?

  3. Mansell 14.10.2017 (14:58)

    Ne tak docela, cpal se tam kde nebylo místo, nebo snad měl Nico pokynout Lewisovi a popřát mu aby zvítězil.
    Fotku co jsi vybral je dost zavádějící, protože v ten daný okamžik tam sice místo bylo, ale Nico směřoval právě ke kraji dráhy. A když už jsme u těch pravidel, jak jsi správně poznamenal, jezdec by neměl druheho vytlačit mimo dráhu a to Lewis udělal mnohokrát Nicovi, třeba Kanada 2016. Takže minimálně měli stejný díl viny a do teď se neví, jak to bylo při VC Španělska 2014, jestli Lewis nepoužil zakázaný motorový mod, aby se ubránil Nicovi. Ale je to jedno, protože ani jeden z nich není čistý. A mimochodem, byl zajímavý rozhovor s jedním z komisařů co dohlíží na závody formule 1 a kromě něho i další říkali, že Lewis se chová značně arogantně, ale tohle už soudit nemohu, protože jsem ho na živo nezažil. O tomhle si můžu maximálně myslet své.

  4. mcmatej 13.10.2017 (10:48)

    Nevím, co se Laudovi na Španělsku nelíbí. Lewis vjel vedle Nica, když byl ještě celým autem spolehlivě na trati. viz foto http://www.jpeg.cz/obrazek/Jaccc Na trávu vjel proto, že ho Nico vytlačil. A to pravidla jednoznačně zakazují. Jezdec smí užít k jízdě celou šířku tratě, pokud vedle sebe nemá významnou část jiného auta. A významná část je, definovaná v pravidlech jako přední křídlo u zadního kola.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.