Mercedes vysvětluje funkci omezené rádiové komunikace v praxi

Týmy musí od letoška nově respektovat nekompromisní pravidla omezující rádiovou komunikaci, a to vyžaduje nemalou přípravu. Minulý víkend to v Baku Mercedes pocítil omezení na vlastní kůži. Oba piloti měli stejný problém s nastavením motoru. Tým sice věděl, co se s vozem děje a jak problém vyřešit, ale pilotům nijak nemohl poradit. Stěžoval si hlavně…

4 Štítky: Mercedes Rádiová komunikace Zveřejněno 25. 06 2016 — Marie Tomšíková

Týmy musí od letoška nově respektovat nekompromisní pravidla omezující rádiovou komunikaci, a to vyžaduje nemalou přípravu. Minulý víkend to v Baku Mercedes pocítil omezení na vlastní kůži. Oba piloti měli stejný problém s nastavením motoru. Tým sice věděl, co se s vozem děje a jak problém vyřešit, ale pilotům nijak nemohl poradit. Stěžoval si hlavně Lewis Hamilton.

Sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows se snaží vysvětlit funkci tohoto omezení. Přiznává, že není možné sepsat kompletní seznam toho, co inženýři mohou říct, a co ne. “Pro sezonu 2016 je to mnohem přísnější než v předchozích letech. Hlavně co se týče nastavení motoru, převodovky a startů závodů. Proto na startu vidíme různý výkon.


Zaprvé se musíte ujistit, že pilotovi do rádia neřeknete něco, co by ho mohlo dostat do problémů. Pokud chceme sdělit něco „zakázaného“, tak to musíme probrat s ředitelstvím závodu a požádat Charlieho Whitinga. Jakmile pochopíme v čem je problém, tak mu musíme poslat naše data a chystané kroky řešíme s různými inženýry i s FIA.

Musíme dokázat nebezpečí situace, nebo že je velká šance na odstoupení ze závodu. V Baku jsme také mluvili s lidmi v Brixworthu a Brackely, také s inženýry v garáži i závodními inženýry. Snažili jsme se zjistit, co se děje. Jakmile jsme na to přišli, tak jsme se snažili říct to Lewisovi.”

Jak Mercedes může zabránit vzniku podobných problémů? “Je to jen o lepším výkladu pravidel a také o tom na co se můžeme ptát, protože to je v daném okamžiku to nejdůležitější. Je nemožné sestavit seznam toho, co se může říct, a co ne. Seznam je průběžně každý týden aktualizován. Charlie nám nechce v ničem bránit. Chce, aby všichni piloti dokončili závod, ale zároveň jezdec musí řídit svůj monopost bez cizí pomoci,” dodal Meadows.

Čtěte dále: Zamyšlení: Pravidla omezující rádiovou komunikaci – bolest, nebo služba sportu?

Diskuse k článku

Napsat komentář