Mercedes uvádí jako jednu z příčin pochybení absenci GPS dat, ale podle FIA byla k dispozici
Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff vysvětlil důvody, které vedly k chybnému rozhodnutí přezout Lewise Hamiltona pod safety carem v GP Monaka.
Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff vysvětlil důvody, které vedly k chybnému rozhodnutí přezout Lewise Hamiltona pod safety carem v GP Monaka.
Kvůli zbytečné zastávce přišel Hamilton o výhru a do cíle dojel až třetí.
„Mysleli jsme si, že máme náskok, který jsme neměli, když vyjel safety car, a Lewis byl za safety carem,“ popisoval Wolff. „Prostě byl špatně náš výpočet, to se stalo. V Monaku nemáte GPS, čímž je to celé těžší. Proto jsme to udělali špatně, když došlo k přechodu z virtuálního na normální safety car.“
Podle ředitele závodu Charlieho Whitinga ale GPS v Monaku k dispozici je. Kvůli okolním budovám sice není signál tak silný, ale data z GPS týmy mají. Krátké vyhlášení virtuálního safety caru považuje za správné, neutralizoval se tak závod, dokud nedošlo k úplnému vyhodnocení situace.
Na otázku, proč vůbec Mercedes uvažoval o přezutí Hamiltona pod safety carem, Wolff odpověděl: „Bylo tu potenciální riziko, že Sebastian (Vettel) za námi přezuje na měkčí pneumatiky.“
„Ovšem z pohledu selského rozumu, když pominu data – i když my s nimi musíme počítat, tak to v tomto sportu chodí – souhlasím, že to vypadalo riskantně. Ale prostá odpověď zní, že jsme měli špatná čísla. Bylo to týmové rozhodnutí. Rozhodujeme společně, nelze vinit jednoho člověka.“
Diskuse k článku