Mercedes před Singapurem sužují obavy

Přestože před Grand Prix Singapuru je Mercedes letos poprvé v pozici, kdy vede oba šampionáty, optimismem zrovna neoplývá. Důvodem je profil tamního okruhu, který by měl teoreticky více vyhovovat Ferrari.

Štítky: GP Singapuru Mercedes Zveřejněno 14. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

Bookmakeři. Experti v padoku. Samotným tým. Nikdo z výše jmenovaných nevidí Stříbrné šípy jako favority pro nadcházející Grand Prix Sigapuru. Nejedná se totiž o okruh, který by Mercedesu svým profilem dvakrát seděl. „Uvidíme pokračování toho, že určitá auta na tom budou na určitých okruzích mnohem lépe,“ obává se šéf Mercedesu Toto Wolff. „Zrovna Singapur je tratí, která sedí víc Ferrari a Red Bull než nám.“

Wolffovy obavy jsou založeny na letošních výsledcích ze závodů s podobným profilem dráhy – v Monaku i Maďarsku zvítězilo Ferrari. Největší přednosti W08 se totiž objevuji na rychlých okruzích, ať už na rovinkách jako takových nebo v rychlých zatáčkách. Ferrari SF70-H zase exceluje v pomalejších, technických pasážích. Proto by městský okruh v ulicích Singapuru měl vyhovovat více právě Scuderii. Na čele by se mohl pohybovat také Red Bull.

„Oba tyto týmy prokázaly silnou výkonnost na pomalých tratích vyžadující maximální přítlak. Naopak pro nás jsou takové závody letos o něco těžší. Někdy jsou takové vlastnosti prostě v DNA vozu,“ ví dobře Toto Wolff. Právě v již zmíněném Monaku Mercedes podlehl i Red Bullu, když se celý víkend potýkal s nevhodným nastavením, na které je letošní Stříbrný šíp poněkud citlivější.

Obavy Mercedesu mohou vycházet i z historických výsledků v Grand Prix Singapuru. Přestože tým je v posledních sezonách dominantní a jen těžko lze hovořit o nějakém jeho slabším okruhu, zrovna v Singapuru se Stříbrným šípům historicky dařilo zřejmě nejméně v porovnání s ostatními velkými cenami – byť zde vyhrály v roce 2014 (Hamilton) a 2016 (Rosberg). Jenže obě výhry nebyly tak jasné. Hamilton tehdy zvítězil s náskokem patnácti vteřin (což bylo podstatně méně než obvyklá ztráta konkurence ten rok), Rosberg se radoval o pouhou půl sekundu.

Největší porážku Mercedes utrpěl v Singapuru během sezony 2015, když v kvalifikaci ztratil vteřinu a půl na Ferrari. V závodě se nedostal ani na stupně vítězů. „Byla to jedna z našich nejbolestivějších zkušeností v posledních sezonách, takže jsme si vyhrnuli rukávy, poučili se a vloni se vrátili jako vítězové,“ vzpomíná Toto Wolff. Je ale otázkou, zda se s ohledem na odlišný letošní vůz nemusí třeba Mercedes znovu obávat o svoji formu na okruhu Marina Bay.

„I přes tento úspěch je to okruh, se kterým se těžko vypořádáváme, jak jsme zjistili – kombinace krátkých, ostrých zatáček, relativně krátkých rovinek a hrbolatého povrchu. Přijeli jsme sem s tím, že je před námi velká výzva,“ dodává Toto Wolff.

O něco pozitivnější je pak Lewis Hamilton, který se po výhře na Monze dostal letos poprvé do čela šampionátu. „Jsem si jistý, že jsme se naučili dost na to, abychom v Singapuru byli v silnější pozici,“ hlásal ještě na Monze Hamilton. „Pořád ale očekávám, že Ferrari bude lepší v pomalých a středních zatáčkách. Pojedu ale s přístupem, že chci vyhrát.“

Diskuse k článku

Napsat komentář