Mercedes neviní žádného z jezdců, trpělivost už mu ale došla. Zváží týmovou režii

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff se vyjádřil na adresu svých jezdců, kteří v Rakousku během boje o vítězství kolidovali v posledním okruhu. Nejdůležitější podle něj je přijmout takové opatření, aby se podobná situace už neopakovala. Incident ze závěru rakouské Grand Prix není letos ani zdaleka ojedinělým. Ke vzájemnému kontaktu mezi Hamiltonem a Rosbergem došlo například v první…

2 Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 3. 07 2016 — Lukáš Štěrovský

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff se vyjádřil na adresu svých jezdců, kteří v Rakousku během boje o vítězství kolidovali v posledním okruhu. Nejdůležitější podle něj je přijmout takové opatření, aby se podobná situace už neopakovala.

Incident ze závěru rakouské Grand Prix není letos ani zdaleka ojedinělým. Ke vzájemnému kontaktu mezi Hamiltonem a Rosbergem došlo například v první zatáčce v Austrálii či Kanadě. Zapomenout samozřejmě nelze ani na kolizi s fatálními následky ze Španělska.

„V Barceloně jsem byl mnohem víc v pohodě, protože to bylo poprvé po třiceti závodech bez většího incidentu,“ popisuje situaci šéf týmu Mercedes Toto Wolff. „Bylo jasné, že se jednou něco takového stane. Naivně jsem si ale myslel, že se oba poučili a už se to nebude opakovat.

Jsme v Rakousku, a je to tady zase. Takže se musíme podívat na všechny dostupné možnosti. Jednou z nich je použití týmové režie v určité části závodu, což je sice nepopulární a chce se mi z toho zvracet, protože chci nechat jezdce spolu bojovat. Ale závodění není možné bez kontaktu, a tohle je následek.

Trochu se uklidníme a během pár dní budeme vědět, co uděláme. Samozřejmě budeme před dalším závodem se všemi diskutovat, jak příště zvládnout podobnou situaci. Rozhodneme se ale bez ohledu na to, co nám poví jezdci. Výsledkem našeho rozhodnutí musí být to, že zabráníme kolizím mezi vlastními vozy. Jde jen o tohle.“

Zatímco jezdci se z incidentu obviňují navzájem, Wolff rovněž situaci nevidí zcela jasně. „Podle mého to v Rakousku nebylo jen černé nebo bílé. Nico měl problém s brzdami. Od první zatáčky posledního kola neměl k dispozici systém brake-by-wire, což snížilo brzdný účinek. Navíc zkusil zabrzdit pozdě a mimo obvyklou stopu. Lewis zase přijížděl z vnějšku. Tak došlo ke kontaktu.

Nechci předčasně někoho obviňovat, protože z každého záběru z vozu získáte nové informace. Ale mám na to osobní názor. Nebudu ho však veřejně vyjadřovat. Důležité je, že se příště musíme kolizi vyhnout.“

Mohla by nedělní kolize podle Wolffa ovlivnit jednání s Rosbergem o nové smlouvě? „Vůbec ne. Kontrakt je založen na dlouhodobém rozhodování a není ovlivněn jedním incidentem,“ prozradil šéf Mercedesu.

Čtěte dále: Mercedes vyřešil potíže s jezdci. Hamilton a Rosberg spolu mohou závodit

Jezdci Mercedesu měli volnost v závodění za podmínky, že spolu nebudou kolidovat. Totu Wolffovi tak dochází trpělivost

Jezdci Mercedesu měli volnost v závodění za podmínky, že spolu nebudou kolidovat. Totu Wolffovi tak dochází trpělivost

Diskuse k článku

Napsat komentář