Mercedes nespaluje více oleje než Ferrari

Kauza ohledně spalování oleje spolu s palivem a tím pádem získávání výhody v kvalifikaci by mohla být u konce. Dva největší konkurenti v boji o titul, tedy zástupci Mercedesu a Ferrari, se ve svých vyjádřeních shodli, že šlo o přehnaně nafouknutou aféru.

Štítky: Ferrari Mercedes Technika Zveřejněno 4. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

Německá stáj se rozhodla nasadit v Belgii novou pohonnou jednotku, v pořadí již čtvrtou. Přestože podle gentlemanské dohody s Ferrari se tak stát nemělo. Od Monzy totiž vstoupila v platnost nová pravidla, která dovolují spotřebovat jen 0,9 litrů (na 100 kilometrů) oleje. To ale platí pouze pro nově nasazené agregáty, ty starší mohou využít o 0,3 litrů oleje více. Má se za to, že spalováním oleje některé stáje získávaly výkon navíc v kvalifikacích.

Přestože Mercedes tedy mohl v Itálii oproti Ferrari (a dalším) spotřebovat více oleje, údajně se tak nestalo. Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff také obhajuje nasazení nových agregátů v předcházejícím závodě. „Celé to bylo strašně nafouknuté. Důvod, proč jsme nasadili nový motor, byl ten, že jsme chtěli vyšší výkon na dané trati. Riskujeme tím, protože s motorem musíme odjet víc závodů než konkurence.

AUDIO: Josef Král o spalování oleje společně s palivem

Taky vám chybí čas na další vývoj. Čím déle čekáte na nasazení posledního motoru, tím kratší čas máte na nasazení úprav. To jsou důvody, proč jsme nasadili nový agregát už v Belgii. Nešlo o to získat výhodu ohledně množství spalovaného oleje. Zeptejte se na to FIA; výsledky toho, kdo kolik oleje spotřeboval, vás překvapení,“ tvrdí Wolff.

Podle zdrojů Mercedes v Belgii (logicky dle pravidel) spaloval ne více než 0,9 litrů oleje na 100 kilometrů. Technicky by tak bylo velice složité „dovolit“ motoru, aby si bral od dalšího závodu větší množství oleje.

Přestože bylo Ferrari krokem Mercedesu v Belgii překvapeno, žádné rozepře prý nevznikly. „Nemáme mezi sebou žádný spor, to za prvé. A nechci komentovat tyto záležitosti. Mercedes představil dříve jeden motor, což ho staví do nevýhody pro zbytek sezony, a nemůže vyvíjet další,“ tvrdí šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene.

Scuderia by poslední motor měla nasadit podle předpokladů až v Malajsii, tedy Grand Prix po nadcházejícím podniku v Singapuru. Podle Arrivabeneho Ferrari kauzu s olejem nijak neřeší a drží se plánu, který byl vytvořen ještě před sezonou.

Diskuse k článku

Napsat komentář