Mercedes má těžkou hlavu. Neumí si vysvětlit Rosbergovo tempo z Monaka

Nico Rosberg ani šéf týmu Mercedes Toto Wolff zatím netuší, co stálo za pomalým tempem německého pilota během Velké ceny Monaka, kterou pilot Stříbrných šípů dokončil až na sedmém místě. Není to zvláštní? Mercedes vede třetí rok po sobě Pohár jezdců i konstruktérů, přesto snad není jiný tým ve formuli 1, o kterém bychom tak…

1 Štítky: GP Monaka Mercedes Nico Rosberg Zveřejněno 31. 05 2016 — Lukáš Štěrovský

Nico Rosberg ani šéf týmu Mercedes Toto Wolff zatím netuší, co stálo za pomalým tempem německého pilota během Velké ceny Monaka, kterou pilot Stříbrných šípů dokončil až na sedmém místě.

Není to zvláštní? Mercedes vede třetí rok po sobě Pohár jezdců i konstruktérů, přesto snad není jiný tým ve formuli 1, o kterém bychom tak často slyšeli v kombinaci s technickými potížemi. Ty v určité podobě postihly zřejmě i Nika Rosberga právě v nedělním závodě.

Německý pilot měl extrémní potíže s tím, aby dostal své pneumatiky do provozního okna. Podobné trable ale vykazovali i další – oba piloti Ferrari či Jenson Button. Rosberg byl proto relativně brzy po startu závodu požádán o přepuštění pozice ve prospěch za ním jedoucího Lewise Hamiltona, který se ihned jal stíhat vedoucího Ricciarda.

Rosbergovi však mnohem větší starosti než týmová režie dělá právě jeho tempo na mokré dráže. Na otázku, zda přenechání pozice Hamiltonovi bylo bolestivé, odpověděl následovně: „Bolestivé? Mnohem bolestivější byl pocit, jaký jsem měl z vozu. To bylo nejhorší, protože jsem neměl ani trochu důvěry v auto, což za takových podmínek a v Monaku není zrovna dobré.

Nejhorší bylo uvědomění si toho, že s takovým pocitem z vozu nebudu moci bojovat o vítězství. Pokud bych nejel pod limitem, skončil bych ve zdi. Nemám přesné vysvětlení, proč jsem necítil důvěru ve vůz. Co víme, je, že jsme měli problém s brzdami. Jejich teploty byly moc velké, což samozřejmě mohlo způsobit potíže.

Ale je příliš brzdy na to říct, jestli vše vzešlo z tohoto problému. Vše musíme ještě zanalyzovat,“ dodal Rosberg, který má tak po Monaku o čem přemýšlet. Jeho náskok na čele šampionátu klesl na 24 bodů – tedy na menší počet, než se dává za vítězství v závodě.

Vrásky na čele přibyly i Totu Wolffovi, který zatím rovněž není schopen poskytnout uspokojivé vysvětlení, které stálo za pomalým tempem Rosberga v závodě. „Jeho vůz se choval skoro, jako by byl poškozený. Nico měl v Monaku smůlu. Nejenže musel nechat předjet týmového kolegu, neměl potřebné tempo, ale také jsme mu zkazili zastávku v boxech.“

Právě ohledně týmové režie má Wolff pro svého svěřence alespoň malou útěchu. „Na začátku jsme mu dali více kol a času, aby dostal pneumatiky do tempa. To se ale nestalo, a jelikož měl tak pomalé tempo, rozhodli jsme se pro týmovou režii.

K tomu bych chtěl říci jednu věc: Kdybych měl čepici jako Niki Lauda, smekl bych ji z respektu k tomu, jak se Nico v tak obtížné situaci zachoval a za to, že upřednostnil zájmy týmu!“ prohlásil šéf týmu Mercedes.

Čtěte dále: Výhra v Monaku byla pro Hamiltona asi nejtěžší ze všech, Rosberga trápily pneu

Rosbergovi v Monaku štěstí rozhodně nepršelo

Rosbergovi v Monaku štěstí rozhodně nepršelo

Diskuse k článku

Napsat komentář