Mercedes má problémy s pneumatikami i aerodynamikou
Závodní víkend v Soči poodhalil trable, kterými trpí letošní vůz Mercedesu. Ten má jednak potíže dostat pneumatiky do provozního okna, jednak se jeho jezdci trápí při pronásledování jiného monopostu. Takové je tvrzení experta Jamese Allena.
Už od kvalifikace se Hamilton potýkal s nedostatkem rychlosti, když byl o půl vteřiny na kolo pomalejší než jeho týmový kolega. Valtteri Bottas navíc jel s podobným nastavením vozu. V úvodní fázi závodu pak britský pilot hlásil potíže s přehříváním svého vozu.
Z prvních letošních velkých cen je patrné, že pro Mercedes je těžší jezdit v závěsu za jiným monopostem než pro Ferrari, které má vyladěnější aerodynamiku. Navíc se zdá, že něco v charakteristice nového vozu Scuderie zajišťuje enormně dobré fungování vozu v momentě, kdy je osazen sadou nejměkčích pneumatik.
Vůz Lewise Hamiltona se údajně přehříval proto, že #Mercedes před kvalifikací špatně předpověděl teplotu. Očekával o 6 °C chladnější vzduch. pic.twitter.com/aHDtj65Pgx
— GPF1 (@GPF1cz) May 1, 2017
Problémy s přehříváním donutily Hamiltona k jízdě v čistém vzduchu tak, aby maximálně mohl chladit svůj monopost. „Asi tak od pátého kola jsem musel zpomalit a zůstat čtvrtý. Proběhlo spoustu nastavování pohonné jednotky. Jeden z válců vynechával kvůli přehřívání,“ popisuje problémy samotný pilot.
Přestože Mercedes tvrdil, že Bottas má obdobné potíže, Fin mohl čerpat z čistého vzduchu před ním, který se mu z první pozice naskýtal. Zvláštní pak ale je, že si Bottas nestěžoval na přehřívání v době, kdy se dostal do provozu za vozy jedoucími o kolo zpět.
Problém jménem pneumatiky
Přilnavost okruhu v Soči není tak vysoká jako na jiných okruzích. Pneumatiky je na tamní trati tak třeba dostat co nejdříve do provozního okna. Zdá se, že v tomto je Ferrari taktéž o něco lepší než Mercedes. Dokonalou ukázkou je kvalifikace. Rudé vozy zajely slušné časy už v prvních okruzích, zatímco mercedesy musely minimálně dvě kola připravovat pneumatiky.
Pokud letos gumy nefungují ideálně v závodě, znamená to ztrátu tří až čtyř desetin na kolo, což se v neděli evidentně dělo Hamiltonovi. Teploty byly vyšší, než se čekalo, což ovlivnilo jak vozy, tak i pneumatiky.
Celou situaci shrnul následovně šéf týmu Toto Wolff: „Pokud nedostanete pneumatiky do provozního okna, máte potíže. Lewisovi jsme prostě nebyli schopni dát auto, které by bylo dostatečně dobré.“
Valtteri #Bottas si nedělá žádné iluze ohledně toho, že vztah s Lewisem Hamiltonem zůstane bezproblémový, pokud oba budou bojovat o titul. 🏆 pic.twitter.com/ZtBqo6Oghz
— GPF1 (@GPF1cz) May 3, 2017
Diskuse k článku