Mercedes má náskok osm desetin před konkurencí, Ferrari se zlepšilo o 1,1 sekundy

Moderní analytické nástroje umožnily týmům vyčíslit, jaké rozdíly panují ve startovním poli.

Štítky: Ferrari Mercedes Zveřejněno 2. 03 2015 — Jan Pastorek

Moderní analytické nástroje umožnily týmům vyčíslit, jaké rozdíly panují ve startovním poli.

Veřejnost může testy analyzovat jen na základě časů, rychlostí a použitých pneumatik. Týmy ale mají mnohem lepší nástroje, pomocí GPS dat, rychlostí ze sektorů, detailního sledování konkurence a dalších informací dokáží poměrně přesně zjistit, jak si kdo stojí.

Třeba u Mercedesu mají speciální tým šesti lidí, jehož úkolem je právě monitorovat a vyhodnocovat konkurenci, vede ho James Vowles. Ve skutečnosti tak týmy vědí jeden o druhém hodně. Auto Motor und Sport získal některá data z analýz Mercedesu, a z nich vyplynulo, že Mercedes má v současnosti na okruhu v Barceloně výkonnostní výhodu 0,8 sekundy na kolo před nejbližšími soupeři.

A těmi jsou Ferrari, Red Bull a Williams, přičemž tyto tři stáje jsou velmi vyrovnané, dělí je od sebe jen jedna desetina sekundy. S větší ztrátou za touto skupinou pak následují Lotus, Toro Rosso, Sauber a Force India.

Největším skokanem je Ferrari, loni ztrácelo v zimě 1,9 sekundy na Mercedes, letos je to osm desetin, a to znamená relativní zlepšení o 1,1 sekundy. Přitom analytikům trvalo delší dobu, než rozklíčovali formu maranellské stáje, protože zatímco většina ostatních týmů začínala testy dlouhými jízdami s plnou nádrží a kvalifikační simulace si nechala nakonec, Ferrari postupovalo víceméně obráceně.

Že týmy mají konkrétní představy o rozložení sil, potvrdil Romain Grosjean v rozhovoru pro RMC. „Nemůžu vám říct, jak jsme na tom my, protože je to důvěrné, ale můžu vám jasně říct, že nejlepším týmem je dnes Mercedes. Jsou referencí, kterou je extrémně těžké dohnat. Myslím, že teď mají sekundový náskok před všemi ostatními, takže dělají celkem výjimečnou práci.“

Takový je stav na konci zimních testů. V Austrálii ale můžou nastat změny, protože týmy své vozy před prvním závodem ještě upraví.

Diskuse k článku

Napsat komentář