Mercedes bojuje za návrat aktivního zavěšení, Ferrari je proti

Poslední spekulace hovoří o možném návratu aktivního zavěšení, tedy systému, který umožňoval měnit světlou výšku vozu přímo během jízdy a který byl k vidění naposledy v roce 1993. Pro je Mercedes, Ferrari se zase tento návrh nezamlouvá.

2 Štítky: Ferrari Mercedes Technika Zveřejněno 1. 02 2018 — Lukáš Štěrovský

Důvod návratu aktivního zavěšení je údajně prostý: snaha zamezit nelegálním trikům, jak měnit světlou výšku v jednotlivých zatáčkách. Z něčeho podobného byl v minulosti obviňován například Red Bull. Návrh byl projednán na zasedání technické skupiny F1, z níž vzešly dvě možnosti.

Tou první je návrat k jednoduchému zavěšení s tlumiči a pružinami, zatímco druhou možností je povolit aktivní zavěšení v té podobě, v jaké bylo naposledy viděno během sezony 1993. A právě za druhou možnost prý hodně bojuje Mercedes, zatímco Ferrari je proti.

„Je levnější, když můžete vyvinout systém a pak jej zmrazit. Ušetří to miliony euro za rok a nevzniknou žádné šedé zóny v pravidlech,“ uvedl výhody aktivního zavěšení nejmenovaný inženýr. „Pro FIA by bylo snadnější to kontrolovat, navíc by to pomohlo předjíždění, protože můžete systém nastavit tak, abyste minimalizovali vliv turbulencí vznikajících za vozy.“

rg9Kjs7

Diskuse k článku

2 komentáře: “Mercedes bojuje za návrat aktivního zavěšení, Ferrari je proti”

  1. icekiller napsal:

    Zdravím všechny, no já si myslím, že tohle je klíč k závodům kolo na kolo, proboha je 21. století a F1 by měla být přehlídkou nejnovější technologie a tohle je podle mě cesta k lepšímu předjíždění, aníž by museli sahat výrazně do aerodynamiky. Nechápu Ferrari, protože mají na vývoj prostředky podobné jako Mercedes.

  2. Kakanen napsal:

    No, aby Mercedes nebyl pro.Ty už to maj beztak připravený k nasazení.🤢

Napsat komentář