McLaren překonal první velký problém: efektivně zakomponoval motor Renault

McLaren se vypořádal s jedním velkým úkolem: zakomponovat pohonnou jednotku do šasi, aniž by musel tým v jeho architektuře dělat nějaké ústupky. Řekl to technický šéf stáje Tim Goss.

Štítky: McLaren Renault Zveřejněno 17. 01 2018 — Tomáš Richtr

McLaren se s Renaultem dohodl na poslední chvíli na dodávkách motorů poté, co se v nedobrém rozešel s Hondou. Uspořádání pohonné jednotky Renaultu je ale výrazně odlišné.

„Architektura Renaultu je hodně jiná,“ řekl Tim Goss Autosportu. „Ve formuli 1 v oblasti motorů existují dvě základní filozofie: Mercedes/Honda a Ferrari/Renault. Je to hodně odvislé od umístění turba. U filozofie Mercedes/Honda je kompresor na přední části motoru, turbína na zadní části a hybridní motorgenerátor mezi válci. Filozofie Ferrari/Renault je taková, že na zadní části motoru je kompresor, za ním hybridní motorgenerátor a za ním turbína.

To si žádá zcela odlišné řešení šasi a převodovky. Tím, že máme zkušenosti s oběma filozofiemi, vidíme plusy a minusy u obou řešení. Na řešení Renaultu jsou věci, které se mi strašně líbí, ale také jiné, které mě frustrují. Ale měli jsme štěstí, rozhodnutí o změně dodavatele motoru bylo tak akorát. Později už by to ale nešlo.“

Řešení Renaultu má vliv na palivovou nádrž, převodovku a zadní zavěšení kol McLarenu.

„Museli jsme šasi trochu upravit, stejně jako chladicí systém, změnit konfiguraci převodovky, aby se vešla. Ale zvládli jsme to včas, aniž bychom v oblasti šasi museli dělat nějaké výrazné ústupky. Motor Renaultu bude posazen trochu více dopředu. U Hondy jsme měli přístup vzduchu před motorem, takže zabíral prostor palivové nádrže. Kvůli tomu jsme měli šasi delší. Ale pak jsme neměli turbo takhle vzadu, takže nám zasahovalo do zavěšení zadních kol. Nakonec jsme ale v oblasti zadní části auta neměli tak náročný úkol. S přechodem na Renault je předek motoru o hodně jednodušší. Získali jsme tím extra objem palivové nádrže.

Můžeme motor posunout malinko dopředu, což má vliv na aerodynamickou zátěž motoru a výfuků – nyní to bude lepší. Zase jsme museli kvůli turbu upravit zavěšení zadních kol a protáhnout převodovku. Ale odvedli jsme skvělou práci. Bylo to náročné. Dva týdny intenzivní práce, abychom to nějak vymysleli. Ale nakonec jsme věděli, co udělat.“

Honda promluvila: Za problémy stál olejový systém či ložiska MGU-H

 

Diskuse k článku

Napsat komentář