Robert Kubica asi nestíhá v kvalifikaci

Britský novinář Mark Hughes se zaměřil na výkony Roberta Kubici v testech nejen po Grand Prix Abú Dhabi. Mezi všemi testovacími jízdami, které letos Polák absolvoval, je totiž prý zajímavé pojítko. Se závodní rychlostí Kubica nemá až takový problém, zaostává však v časech na jedno kolo, tedy při kvalifikačních simulacích.

1 Štítky: Robert Kubica Williams Zveřejněno 6. 12 2017 — Lukáš Štěrovský

O místo druhého pilota Williamsu je nemalý zájem; vždyť ve hře je podle některých až pětice pilotů. Nejvíce se bezpochyby hovoří o Robertu Kubicovi, jenže britská stáj se k potvrzení dalšího závodníka po boku Lance Strolla nemá. A test pneumatik na okruhu v Abú Dhabi po poslední letošní Grand Prix, do kterého mimo Strolla nastoupili právě Robert Kubica a Sergej Sirotkin, paradoxně přinesl více otázek než odpovědí o formě polského jezdce.

Polák sice zajel nejrychlejší kolo z jezdců Williamsu, jenže se tak stalo na hyper-měkké sadě. Oproti tomu Sirotkin nasadil v rychlých pokusech pouze měkkou specifikaci. Navíc je dobře známo, že každý pilot v testech jezdí s odlišným množstvím paliva, soustředí se na jiný program a tak dále, takže nejrychlejší kolo nelze brát za klíčový faktor. Pokud by vás to ale přece jen zajímalo, pak vězte, že Polákovo nejlepší kolo mělo hodnotu 1:39,4.

Čas Felipeho Massy z kvalifikace byl 1:38,5 (ultra-měkká pneumatika). V potaz je však třeba vzít také snížený výkon motorů během testů a další faktory. Na první pohled se tedy Kubicův výkon zdá jako solidní. I v delších jízdách byl Kubica v průměru o něco málo rychlejší než Massa, jenže ještě o něco lépe na tom byl Sergej Sirotkin.

Navíc při detailní analýze, kdy se experti podívali na rychlá kola odjetá při krátkých stintech, Kubica za Sirotkinem zaostával. To by potvrdilo výsledky testů Williamsu na Hungaroringu z léta, kde Kubica při krátkých výjezdech nestíhal Paula di Restu (tehdy šlo o vůz verze 2014). Závodní rychlost však byla víceméně v pořádku. Polák si v Abú Dhabi rovněž stěžoval na velkou nedotáčivost a oproti Renaultu nízký výkon pohonné jednotky.

Zdá se tak, že Kubica má problém s kvalifikační rychlostí a tím, aby dostal z pneumatik vše v jediném kole. Je to pro to, že mu chybí zkušenosti s vozy a pneumatikami nové specifikace? Něco takového se stát může, stačí vzpomenout na neslavný návrat Michaela Schumachera. Nebo je Kubica omezen následky zranění ze svojí nehody z rallye? Těžko říci. A ještě těžší musí být hledání odpovědí na tyto otázky pro vedení Williamsu.

Diskuse k článku

Napsat komentář