Které týmy nejvíce vytěží ze změny pravidel?

Tři měsíce zbývají do startu nového ročníku formule 1. Kdo by mohl nejvíce vytěžit ze změny pravidel a překvapit? Nabízíme výběr tří týmů, které se určitě vyplatí sledovat.

Sezona 2017 bude bezpochyby revoluční, a to díky širším pneumatikám a aerodynamickým změnám, které budou mít za výsledek dramatický nárůst mechanické i aerodynamické přilnavosti vozů s očekáváním zrychlením až pěti vteřin na kolo. Rovněž dojde k uvolnění vývoje pohonných jednotek.

Revoluce pravidel vždycky nabízí šanci k ukončení dominance jednoho z týmů, v tomto případě Mercedesu. Ten se navíc bude muset potýkat s nečekaným koncem Nika Rosberga, který tak titul v sezoně 2017 neobhájí. Nahradit by ho měl Valtteri Bottas, ale otázka zní: nahradí někdo Mercedes v roli největšího aspiranta na výhru v šampionátu?

Související: Co čekat od nových pravidel sezony 2017?

Nabízíme tři potenciální černé koně, kteří by se mohli vyšvihnout na čelo. Žebříček sestavil server Ladbrokes.

Red Bull

Když dojde na změnu pravidel a aerodynamiku, Red Bull vždycky dokáže vytěžit o něco více než jeho soupeři. A to díky svému konstruktérskému esu Adrianu Neweymu (přestože ten není ze současné formule 1 zrovna nadšen).

Připočteme-li k tomu fakt, že už v roce 2016 byl Red Bull nejbližším pronásledovatelem Mercedesu a jako jediný tým si vyjma Stříbrných šípů také připsal vítězství v Grand Prix, má rakouská stáj solidní naději na to, aby přerušila dominanci týmu z Brackley. Navíc Red Bull se může pyšnit vyváženou a osvědčenou jezdeckou dvojicí: zkušeným Danielem Ricciardem a mladým a rychlým Maxem Verstappenem.

McLaren

Kdo jiný by mohl více překvapit? McLaren, tým, který po dlouhé roky patřil na špici startovního pole formule 1, se poslední dva roky zmítá v krizi. Vůz v kombinaci s pohonnou jednotkou od Hondy zkrátka nefunguje.

Nicméně v sezoně 2016 došlo alespoň k částečnému zlepšení, a to samé lze předpovídat i pro ročník 2017. Je ale otázkou, jak se japonský výrobce motorů popasuje s přechodem na nový koncept. V nejhorším případě se ve Wokingu může opakovat rok 2014. Právě tomu by ale mělo zabránit uvolnění vývoje motorů.

Není také pochyb o tom, že McLaren dokáže postavit solidní šasi. V kokpitu navíc má eso v podobě mazáka Fernanda Alonsa, jehož doplní talentovaný Stoffel Vandoorne.

Renault

Francouzský tým se v roli plnohodnotné stáje vrátil do F1 v roce 2016. Stalo se tak na poslední chvíli a sezona tedy byla plná kompromisů. Jezdci začínaje, vývojem vozu konče. Proto nikoho nepřekvapí slabé výsledky, kterých Renault dosáhl.

Související: Moderní motor F1 polopatě: Česky dabovaný video seriál od Hondy

Letos ale přichází nová šance. Francouzská stáj angažovala obecně oceňovaného Nika Hülkenberga a rozhodla se pro zcela novou pohonnou jednotku. Docela dobře se tak může stát, že se jí podaří překvapit podobně, jako se to povedlo debutantu Haasu vloni. Koneckonců potenciál agregátů Renault nejlépe demonstrují výsledky Red Bullu a změna pravidel by mohla být tím ideálním hnacím motorem k tomu, aby Francouzi po jedenácti letech mohli znovu bojovat o šampionát…

Čtěte dále: Lepší než v McLarenu nebo Renaultu, pochvaluje si nové angažmá Magnussen

Názorů v diskuzi “Které týmy nejvíce vytěží ze změny pravidel?

  1. Zeleenda

    McLaren bude po odchodu Rona v ještě větší krizi, než byli doposud, ono když je nedobrovolně odejit člověk, který byl mnoho let duší a motorem značky, tak se to musí projevit – bohužel pro McLaren, se to projeví negativně, a příští rok je opustí i Alonso… 

    Ten Renault by mohl poskočit, ale jinak se nic zásadního nezmění smile

  2. RendyF1

    Já si myslím, že největším „skokanem“ by mohl být Renault a do první pětky, popř. šestky by se mohl dostat, ale uvidí se, jak na tom bude nová pohonná jednotka. Na ní ostatně závisí i Red Bull, takže by mohl být aspirantem na titul právě on, ale také může i spadnout o nějakou tu příčku níže. Mé „zbožné“ přání je, aby to byl pochopitelně McLaren a dostal se do top 3 a nejlépe vyhrál titul, který bude mít rovněž nový motor a záleží, jak se to Hondě povede, ale je tam spousta ale… 😉

Napsat komentář