Kevin Magnussen je vnímán jako kontroverzní osobnost. Letos má poslední šanci

Kevin Magnussen letos vstupuje do své třetí sezony ve formuli 1. Zvláštní na tom je, že se tak stane ve třetím různém týmu. V tomto ohledu je dánský pilot v současné éře opravdovou raritou. I proto není důvod si nemyslet, že to může být současně jeho poslední šance, jak formuli 1 oslovit. „Od Haasu jsem dostal výhodnou nabídku,“…

1 Štítky: Haas Kevin Magnussen Renault Zveřejněno 22. 02 2017 — Josef Nekvinda

Kevin Magnussen letos vstupuje do své třetí sezony ve formuli 1. Zvláštní na tom je, že se tak stane ve třetím různém týmu. V tomto ohledu je dánský pilot v současné éře opravdovou raritou. I proto není důvod si nemyslet, že to může být současně jeho poslední šance, jak formuli 1 oslovit.

„Od Haasu jsem dostal výhodnou nabídku,“ vysvětluje Magnussen přímočarým způsobem svůj další přesun v kariéře. Angažmá v McLarenu nevyšlo, a ani v Renaultu to nešlo podle jeho představ. Otázkou proto je, co se změní příležitostí u amerického týmu Haas.

U McLarenu se Magnussen stával nechtěným zbožím. Bylo čím dál patrnější, že preference týmu se klaní spíše na stranu Stoffela Vandoorna i přesto, že jej dánský pilot v boji o titul dokázal v sezoně 2013 ve Formuli Renault 3,5 porazit. Navíc se v tu dobu přetahoval o sedačku mclarenu s velezkušenou dvojicí Jenson Button – Fernando Alonso. Dán se cítil být nepotřebný. V říjnu 2015, přesně v den jeho narozenin, přišla emailová stvrzenka – vypovězení smluvního vztahu.

Startovní pole pro sezonu 2016 bylo takřka kompletní. Šance na zisk místa u některého z týmů tak doznaly vážných trhlin. Záchranné lano hodil až Renault, který se po převzetí Lotusu nedohodl na podmínkách se sponzorem Pastora Maldonada, státem Venezuela vlastněnou ropnou společností PDVSA. Dán dostal druhou šanci.

Magnussen: Žádný z týmů si na můj přístup ještě nestěžoval

V první polovině sezony byl Magnussen silnějším z dvojice jezdců Renaultu, kterou utvořil společně s Jolyonem Palmerem. Jeho výkony byly povedené, což korunoval ziskem sedmého místa při GP Ruska. Palmer však našel cestu ke zlepšení svých výsledků, zatímco ty Magnussenovy začaly stagnovat. Vypovídají o tom statistiky z kvalifikací – 11:4 bylo skóre lepších umístění na startu hovořící po třech čtvrtinách sezony pro dánského závodníka. Avšak na konci sezony byl poměr 11:8.

Palmer navíc zaznamenal zisk bodu v Singapuru, ale to byl jen záblesk stahujících se mračen nad Magnussenem. Když přišlo na podepisování nových smluv, osloven byl pouze Palmer, i když později přišla nabídka ročního prodloužení kontraktu i pro Magnussena. Renault toto rozhodnutí později vysvětlil nedostatečnou pracovní morálkou ze strany dánského pilota.

Ostatně na podobný problém poukazovali už ve Wokingu, kde předpokladem pro úspěšnou spolupráci prý bylo, aby Magnussen neustále pracoval na pochopení fungování pneumatik. Byl prý však přesvědčen, že jeho znalosti už jsou dostatečné, což se nakonec stalo třecí plochou vzájemného vztahu. Nicméně rozepře s týmy si s sebou Magnussen nese už od juniorských sérií.

„Kevin je výrazná osobnost, proto to v začátcích nebylo tak jednoduché. Byl svým přístupem k práci trochu tvrdohlavý. V týmu jsme také měli některé velké osobnosti, ale otevřeli jsme se mu a on pochopil, že jsme tu proto, abychom mu pomohli, a že nepracujeme proti němu. Během roku to začalo fungovat opravdu dobře a sami můžete vidět ty výsledky,“ sdělil Jean-Paul Driot, zakladatel týmu DAMS, se kterým Magnussen slavil mistrovský titul ve Formuli Renault 3,5.

Jak už všichni víme, nabídku jednoroční dohody s Renaultem Magnussen s díky odmítl. Nezdála se mu příliš dobrá a v týmu se prý opět cítil nechtěný. Haas na druhou stranu projevil svůj velký zájem a dohoda tak byla rázem na světě. Jedná se tedy o již třetí šanci, což je v současném světě formule 1 takřka nemyslitelná věc. V případě spolupráce s Renaultem, může být Magnussenův pokles formy připisován právě demotivujícím přístupem ze strany zaměstnavatele. Co ale přijde příště?

Haas Magnussenovi nabízí něco zcela jiného. McLaren i Renault jsou ve formuli 1 zavedenými a zároveň velkými entitami, zatímco všechny členy amerického týmu obklopuje až rodinná atmosféra. Z toho důvodu si snad ani nejde představit lepší místo, kde by se měl Dán cítit dobře. A že si jej v týmu cení, to už Gene Haas spolu s Günhterem Steinerem dokázali – nabídli mu dvouletou smlouvu a dokázali mu tak, že jeho schopnostem věří.

„Je to zcela odlišný pocit, když přicházíte do týmu, kde vás chtějí a podepíší s vámi, protože se domnívají, že můžete dodat to, co oni chtějí. Je to motivující, není žádným tajemstvím, že to dokáže povzbudit. Už se těším na start sezony a doufám, že budeme mít zářivou budoucnost,“ uvedl ke svému angažmá dánský pilot.

Na druhou stranu to ale znamená jediné – příště už se Magnussen nebude mít za co schovat. Nyní se může jednat o nový začátek jeho kariéry, který dlouho hledal. F1 zřídkakdy dává druhou šanci. Haas už je pro Magnussena třetí, a dost možná poslední náboj, jenž má. Pokud se ale Dán nezbaví svých špatných návyků, které – zdá se – má, bude to současně i jeho poslední počin ve formuli 1.

Čtěte dále: Největší události zimní pauzy, které by vás neměly minout

Diskuse k článku

Napsat komentář