Kontroverze kolem traťových limitů trvá. Dočkáme se v Belgii dalších nejasností?

S blížící se Velkou cenou Belgie se znovu pomalu otevírá otázka traťových limitů, které v posledních závodech nadělaly spoustu zmatků. Jak by podle šéfů dvou špičkových týmů měla pravidla vypadat a co na to říká ředitel závodů Charlie Whiting? V průběhu letošní sezony FIA otevřela problém, který byl v minulosti přehlížen a vlastně ani nikomu…

4 Štítky: Charlie Whiting Christian Horner Toto Wolff Zveřejněno 22. 08 2016 — Dominik Lob

S blížící se Velkou cenou Belgie se znovu pomalu otevírá otázka traťových limitů, které v posledních závodech nadělaly spoustu zmatků. Jak by podle šéfů dvou špičkových týmů měla pravidla vypadat a co na to říká ředitel závodů Charlie Whiting?

V průběhu letošní sezony FIA otevřela problém, který byl v minulosti přehlížen a vlastně ani nikomu nevadil – traťové limity. Mezinárodní automobilové federaci se nelíbilo, že jezdci překračují bílé čáry, které vymezují trať, za účelem lepších výjezdů ze zatáček, tudíž rychlejších kol. Tyto prohřešky tak začala trestat, v některých případech dokonce nekompromisním smazáním nejrychlejšího kola v kvalifikaci.

Tato rozhodnutí samozřejmě vyvolaly kontroverze, které přerostly až v to, že v průběhu závodního víkendu v Německu bylo pravidlo o traťových limitech několikrát změněno. Fernando Alonso dokonce prohlásil, že už situaci přestává sledovat a raději se vždy před nasednutím do auta zeptá, jaká pravidla zrovna platí.

Týmoví šéfové proto naléhají na ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga, aby situaci, kdy se nařízení mění od zatáčky k zatáčce, od tratě k trati a dokonce i den ke dni, co nejrychleji vyřešil.

Hlava Mercedesu Toto Wolff si myslí, že by FIA měla od trestů za překročení traťových limitů kompletně upustit. „Nechte je závodit! Je to lepší podívaná a tím je to skvělé i pro fanoušky. Když začnete analyzovat bílé čáry a odeberete jezdci jeho čas kvůli tomu, že byl dva centimetry za značením, nikdo to nepochopí.“

Názor šéfa Red Bullu Christiana Hornera se liší. Brit věří, že by limity tratě hlídány být měly. Bílá čára by podle něj měla být kontrolována stejně, jako lajny v tenise. Nicméně v této kontrole by měla být zachována určitá konzistence: „Nemůžete měnit pravidla od zatáčky k zatáčce. Jsem z toho frustrovaný stejně jako mnoho dalších.“

Wolff v tomto se svým kolegou z Rudých býků souhlasí: „V Německu to bylo opravdu hloupé. Nařízení bylo změněno snad třikrát!“

Ředitel závodů Charlie Whiting přesto trvá na svém – přestat hlídat limity tratě nehodlá. „Cítil jsem, že by to nebylo vhodné,“ řekl Whiting v souvislosti se žádostmi týmů v Hockenheimu upustit od kontroly limitů. „Myslím, že bychom měli pokračovat v tom, co děláme.

Na některých okruzích jsou určité zatáčky, které nám způsobují pár problémů. Těžkostí se ale postupně zbavujeme.“

Čtěte dále: Formule 1 potřebuje jednoduché řešení limitů tratě, říká šéf Red Bullu

Charlie Whiting pevně sedí na svém místě. Ohledně traťových limitů zůstává nakompromisní.

Charlie Whiting pevně sedí na svém místě. Ohledně traťových limitů zůstává nakompromisní.

Diskuse k článku

Napsat komentář