Ke čtvrtému místu potřebujete dobrý motor, je popichován McLaren

Pierre Gasly jel v Bahrajnu teprve sedmý závod kariéry F1. S vozem týmu, který letos ještě nebodoval. S motorem honda, který minulý rok v McLarenu označili za odpad. Jakýkoliv bod by pro něj byl úspěchem. Ale čtvrté místo? Ne, to nedokázal pochopit ani on.

1 Štítky: Honda McLaren Pierre Gasly Zveřejněno 9. 04 2018 — Václav Vohýnek

Šampion sérií GP2 nebo Super Formula bojoval nejen na trati, ale i po průjezdu cílem. A sice s tím, jak odpovídat novinářům. Moc na tuhle pozici není zvyklý a nemohl ani najít slova, kterými by popsal své pocity.

Dvaadvacetiletý závodník získal první body kariéry formule 1. Jenže nebyly dva ani čtyři, bylo jich rovnou dvanáct. „Bojuju s tím, jak to celé hodnotit. Nikdy jsme ani náhodou nepočítali, že bychom v druhém závodě s vozem Toro Rosso-Honda mohli dojet na čtvrté příčce. Pro všechny je to velké překvapení.“

Přitom už v kvalifikaci Gasly naznačil, že rychlost má. Po penalizaci Hamiltona se posunul na pátou příčku na roštu. A mělo být ještě líp. Po odstoupení Räikkönena držel čtvrté místo zcela jistě, A to je na tom asi největší překvapení, nešlo o náhodu. A to ani náhodou. Pozorovatelé čekali, že bude po skvělém startu svou pozici horko-těžko bránit. Jenže on ujížděl po celý závod jezdcům, kterým ujet neměl. Kevin Magnussen s vozem Haas s motorem ferrari a Nico Hülkenberg s továrním renaultem jeho tempu jednoduše nestačili.

A nestačil mu ani Fernando Alonso. Asi málokdo čekal, že po rozštěpení dua McLaren – Honda budou japonské motory ve výsledkové listině výš než ještě nedávno tak respektovaná britská značka. Navíc s motorem renault, který si McLaren za cenu velkých finančních ztrát doslova vydupal. Možná to je tak, že propadáky předchozích sezon nejdou stoprocentně na vrub motorům honda, jak to prezentují Alonso a spol. McLaren má letos až třetí nejrychlejší auto s motorem renault, což může napovědět, jak to ve skutečnosti je.

Ale zpátky ke Gaslymu, který debutoval ve formuli 1 loni v říjnu, v poslední Velké ceně Malajsie. „Věděli jsme, že auto je hodně rychlé, ale čekali jsme boj s McLarenem, možná s renaultem, ale k tomu v podstatě ani nedošlo.“

A kromě výkonnostního odstupu od týmů středu pole překvapila ještě jedna věc. Jak nezkušený mladík dovezl auto do cíle – bez zbytečných chyb, s přesně dávkovanými časy na jednotlivá kola. I někteří zkušení mazáci by mu moli závidět. „Celý závod kontroloval, jako kdyby měl na kontě minimálně sto závodů F1,“ nechal se slyšet šéf stáje Franz Tost. „Bylo to dnes výjimečné, ale doufám, že jde pouze o začátek.“

A jak je to tedy s motory honda, které v posledních třech letech mohly podle týmu Mclaren za jeho špatné výkony? Jak je to opravdu s motory, které údajně srážely výsledky stáje z Wokingu jak nespolehlivostí, tak nízkým výkonem?

„Abyste dojeli na čtvrtém místě, potřebujete k tomu dobrý motor. Takže, náš motor dobrý je,“ uzavřel Gasly. Co by k tomu řekl v Bahrajnu sedmý Fernando Alonso?

Diskuse k článku

Napsat komentář