Když ne Rosberg, pak Wehrlein. Mercedes bude mít německého mistra

Už po čtyřech závodech jsou na Pascala Wehrleina pěny ódy a mnozí po něm pošilhávají coby po potenciálním mistrovi světa. Mercedes ví, co má ve svých řadách, proto pokud by se Rosbergovi nepodařilo získat titul, naděje, že ho získá německý pilot, bude stále velká. Lewis Hamilton a Nico Rosberg okupují přední příčky Poháru jezdců, zatímco třetí…

Štítky: Manor Mercedes Pascal Wehrlein Zveřejněno 6. 05 2016 — Josef Nekvinda

Už po čtyřech závodech jsou na Pascala Wehrleina pěny ódy a mnozí po něm pošilhávají coby po potenciálním mistrovi světa. Mercedes ví, co má ve svých řadách, proto pokud by se Rosbergovi nepodařilo získat titul, naděje, že ho získá německý pilot, bude stále velká.

Lewis Hamilton a Nico Rosberg okupují přední příčky Poháru jezdců, zatímco třetí pilot Mercedesu se s Manorem teprve rozkoukává na opačném konci stejného žebříčku. Pascal Wehrlein si vyšlapává cestičku ke stabilnímu místu ve formuli 1 a pokud z ní nesejde, s jistotou jej čeká sedačka u Mercedesu.

Je to vcelku odvážné tvrzení, když Wehrlein odjel pouze čtyři závody v F1. Jenomže formule je právě o tom. Zrno od plev se většinou dělí už po velmi krátké době a piloti obecně nemají mnoho času na to, aby zapůsobili. Ostatně podobný názor se již začíná nést i samotným padokem.

A to už rozhodně nemůže být náhoda. Když ho Mercedes podepsal, musel v něm vidět něco mimořádného. Jeho kouzlo nemůže vězet jen v rychlosti, jíž má zdá se na rozdávání, ale i ve způsobu, jakým spolupracuje s týmem. Od svého nástupu k Manoru jsou kroky vpřed dramatické. „Očividně byl velmi dobře koučován. Přišel ve velmi dobré formě, takhle to řekněme,“ přibližuje závodní ředitel Manoru Dave Ryan.

Navíc, jak popisuje Lawrence Barretto z Autosportu, Wehrlein disponuje další velmi prospěšnou vlastností. Má prý obrovskou víru ve své vlastní schopnosti. Nejde však o aroganci, nýbrž čistou upřímnost. On ví, že je rychlý, stejně tak, že je na dobré cestě ke zlepšení.

Čeká jej dlouhá cesta, s čímž se dokázal vypořádat. Vzhledem k jeho omezeným zkušenostem a stále i nízkému věku se zdá být vyzrálý. Přesně ví, co Mercedes očekává, a přesně to mu také Wehrlein servíruje. Zatím to tedy vypadá, že zapůsobil.

„Prokázal se velmi silnými výkony v kvalifikaci i závodech. Přesně v to jsme doufali. Jsme rádi, že se v rámci týmu vyvíjí. V jeho debutové sezoně je to těžké, ale zatím jsme spokojeni,“ podotýká šéf Mercedesu Toto Wolff.

Wehrleinovy výkony jsou skvostné, zejména podíváme-li se na začátky závodů. V Austráli dokázal poskočit během jednoho kola na čtrnácté místo. V Bahrajnu v témže časovém úseku dokázal poskočit o dvě příčky a v Číně to byl dokonce posun z jedenadvacáté pozice na patnáctou. Další čtyři ve svůj prospěch získal v Rusku.

To naznačuje jediné, mladý Němec naprosto přesně ví, co se děje kolem něho. Dokáže správně vyhodnocovat situace, kdy se rvát o místo vpředu a kdy raději hodit zpátečku. V tomto ohledu odvádí skutečně brilantní práci.

„Jsem rád, že se mi letos takto daří startovat, protože v každém závodě jsem se dokázal posunout už během prvního kola, což je velmi dobré. Mám pocit jistoty na startech a i má doba reakce vypadá velmi dobře. Snažím se vyhýbat kontaktu s jinými auty,“ vysvětluje Wehrlein.

Velkým problémem pro Wehrleina bylo poskytování zpětné vazby. Pro někoho, kdo strávil v F1 tak málo času, tohle není snadná disciplína, ale zdá se, že už i v tomto oboru začíná Němec dominovat. „Ten kluk ví, co chce,“ tvrdí Ryan.

„Ví, jak přesně popsat, jak se auto chová a co potřebuje změnit. Jeho spolupráce s inženýry je skvělá.“ Když se vysouká z auta ven, nejdřív prý stručně popíše, co je špatně nebo co by chtěl změnit. Po delší rozvaze ale přichází komplexní návrhy, jak problém vyřešit. To vše navíc s obrovským citem pro detail.

Je samozřejmě příliš brzy na nějaké soudy, ale to, čemu se mnozí zainteresovaní odborníci diví nejvíce, je, jak rychle se dokázal nejvyšší scéně přizpůsobit. Navíc Wehrleina těší, že se formule 1 stěhuje na starý kontinent. Bude totiž mít blíže do továrny, kde chce trávit více času.

Klíčovou ingrediencí v jeho úspěchu může být i jeho apetit. Manor se stále vyvíjí a Wehrlein může s ním. Zde je jasné, že chce být součástí týmu, a to mu může do budoucna hodně pomoci. „Až do teď můžete být spokojeni. Chci ale víc, chci lepší výsledky a vynaložím maximum sil, abych jich dosáhl,“ dodává německý pilot.

Je třeba poznamenat, že ani kolega Haryanto neučinil nic špatně a měl slušný start ve své kariéře pilota F1. Každopádně z trojice nováčků Wehrlein, Haryanto, Palmer zdá se vyčnívá nejvíce právě Wehrlein. V jeho případě se nelze vyvarovat srovnání s Julesem Bianchim, který kráčel po podobné cestě a mnozí jej označovali za budoucího mistra světa.

Bianchi měl nakročeno k Ferrari, zatímco Wehrlein má blíže k Mercedesu. Není zatím jasné, kdy se dočká, ale jak vidno na příkladu Maxe Verstappena, věci se mohou měnit velmi rychle.

Čtěte dále: Mercedes napsal fanouškům (i nenávistivým) otevřený dopis

Pascal Wehrlein patří mezi největší talenty a je připodobňován k Julesu Bianchimu. Podáří se mu naplnit prognózy?

Pascal Wehrlein patří mezi největší talenty a je připodobňován k Julesu Bianchimu. Podaří se mu naplnit prognózy?

Diskuse k článku

Napsat komentář