Kdo bude příští rok závodit u Ferrari?

Startovat z první řady je v Monaku tím ideálním místem, kde chcete před závodem být – přestože v samotné Velké ceně není jistého nic. Ferrari zahodilo první řadu v Rusku, kde vyhrál Bottas, a rozhodně nebude chtít stejnou chybu zopakovat i teď. Na pozadí boje o výhru ale probíhá neméně zajímavá bitva o setrvání ve Scuderii v sezoně 2018. Oběma současným pilotům totiž letos končí kontrakt.

Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Sebastian Vettel Zveřejněno 28. 05 2017 — Lukáš Štěrovský

Pozice Sebastiana Vettela je oproti situaci ze závěru loňského roku celkem jistá. Němec má sice údajně podepsanou jakousi dohodu s Mercedesem, nicméně nic takového oficiálně potvrzeno nebylo a prezident Ferrari Sergio Marchionne prohlásil, že Vettel může u týmu zůstat tak dlouho, jak jen bude chtít. Těžko hledat důvod, proč by v současnosti chtěl lídr šampionátu měnit barvy.

Mnohem zajímavější je dění kolem Kimiho Räikkönena. Fin, který v závěru sezony dovrší věk osmatřiceti let, poslední sezony víceméně přežíval u Ferrari ve stínu týmových kolegů. Letos je však situace přece jen poněkud jiná. Räikkönenovi zřejmě vyšší přítlak vyhovuje a výkonnostně je na tom mnohem lépe – byť při pohledu na výsledky nemusí být tento fakt úplně patrný.

Potřebuji jezdit lépe, lituje svých chyb Räikkönen

Jenže Fin se po slabším vstupu do sezony konstantně zlepšuje. V Monaku ukončil 128 Grand Prix trvající čekání na pole position (což je vůbec nejdéle v historii). Je otázkou, zda bude výkonnostní křivka nadále stoupat, nebo se ustálí či dokonce propadne.

V souvislosti s eventuálně volnou závodní sedačkou u Ferrari pro rok 2018 se tak ještě před monackým víkendem hovořilo o Sergiu Pérezovi, který ve Force Indii podává dlouhodobě nadstandardní výkony. Pérez má za sebou navíc zkušenost v top týmu, když během sezony 2013 nastupoval v McLarenu. Ten ale tehdy dobrou formou zrovna neoplýval a Mexičan se na konci ročníku pakoval.

Pérez vloni potvrdil setrvání ve Force Indii poté, co dlouho vyjednával s Renaultem. Avšak s vědomím, že Renault a Ferrari budou letos znovu mít potenciálně volná místa. Za Pérezem stojí bývalý manažer Ayrtona Senny, Julian Jakobi, a movitý mexický sponzor Carlos Slim junior.

„V týmu jsem velmi spokojený, ale všichni jezdci chtějí větší příležitost. Ferrari udělalo impozantní pokrok. V případě, že by chtělo vyměnit jezdce – kdo ví, možná že chce… ale o ničem momentálně nevím,“ mlží sám Pérez.

Bude Monako posledním Palmerovým závodem?

Další možností pro Scuderii by byl Carlos Sainz. Mladý, rychlý a konzistentní závodník, který rovněž jednal s Renaultem, než možný přestup zablokoval Red Bull. Původně měl Sainz nahradit Jolyona Palmera a stát se týmovým kolegou Nika Hülkenberga. Hovoří se i o třetím jezdci Ferrari, Italu Antoniu Giovinazzim, který se v barvách Sauberu slušně předvedl v GP Austrálie. Navíc Scuderia baží po jezdci vlastní národnosti.

Jak vše nakonec dopadne? Pomůže Räikkönenovi, za kterým stojí velká fanouškovská základna, jeho pole position setrvat v F1 další sezonu? Nebo ho nahradí nová, mladá krev?

Diskuse k článku

Napsat komentář