GP Brazílie 2014

Zveřejněno 30. 04 2014 — Jan Pastorek

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2012, Grand Prix of Brazil

Málokterá neevropská závodní trať se může chlubit tak bohatou historií jako brazilský okruh v Sao Paulu. Výstavba zdejšího závodiště se datuje do třicátých let minulého století, přičemž původním plánem bylo na tomto místě postavit jen další obytnou čtvrť. V důsledku špatného podkladu však muselo být od toho záměru opuštěno.

S úspěchy Emersona Fittipaldiho na začátku sedmdesátých let začala být v Brazílii královna motorsportu čím dál populárnější, načež se tato jihoamerická země v roce 1973 dočkala své i první Grand Prix. A dějištěm Velké ceny Brazílie se stal právě okruh Interlagos.

Domácím pilotům se zde v průběhu následujících let velmi dařilo. Kromě Fittipaldiho se v Sao Paulu dočkal svého premiérového a zároveň i jediného vítězství Carlos Pace. Když se pak Brazilec v březnu roku 1977 zabil při leteckém neštěstí, rozhodli se místní uctít jeho památku tak, že po něm tento okruh pojmenovali.

Autodromo José Carlos Pace se se svými 4 309 metry řadí mezi nejkratší tratě v kalendáři F1, a možná právě proto každoročně nabízí dech beroucí podívanou. K těm nejpamátnějším momentům bezesporu obě Sennova vítězství z ročníků 1991 a 1993 či velkolepá finále sezón 2008 a 2012.

Ze závodnického úhlu pohledu má Interlagos hned několik specifik. Trať je poměrně členitá, obsahuje náročné technické úseky a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček.

Celkově obsahuje patnáct zatáček, z nichž je deset levých a pět pravých. Nejvyšší rychlosti dosahují piloti na konci startovní a cílové rovinky, která se táhne do celkem ostrého stoupání. V nájezdu do první zatáčky pak musejí brzdit z 320 na 100 km/h, načež najedou do Sennových esíček. Zadní rovinka představuje ideální příležitost pro předjíždění, následný technický úsek pak dokáže potrestat byť sebemenší jezdcovo zaváhání.

Závod je vypsán na jednasedmdesát kol a každoročně jej doprovází bouřlivá atmosféra, za kterou by se nemusel stydět ani další brazilský skvost – stadión Maracana.

[one_half last=”no”]

Datum závodu: 9. listopadu 2014
Okruh: Interlagos
První závod: 1973
Počet kol: 71
Délka okruhu: 4309 m
Délka závodu: 305,909 km
Traťový rekord: 1:11.473 - J-P. Montoya
Oficiální stránka: autodromodeinterlagos.com
[/one_half] [one_half last=”yes”]
Pátek 7. 11.
1. trénink Rosberg 1:12.764
2. trénink Rosberg 1:12.123
Sobota 8. 11.
3. trénink Rosberg 1:10.446
Kvalifikace Rosberg
Neděle 9. 11.
Závod Rosberg
[/one_half] [two_third last=”no”]

FIA mapa okruhu

brazilie-mapa

[/two_third]

 

 

[one_third last=”yes”]



[/one_third]

Články