Jak výhodný bude pro Toro Rosso přechod zpět na motory Renault

Toro Rosso se příští rok s jistotou vrátí k motorům Renault. Oproti letošní sezoně se jedná o velkou výhodu, protože tým ví, na čem má stavět. Loňskou sezonou hýbala kauza Red Bull – Renault. Renaultu se od přechodu na hybridní pohonné jednotky nedařilo a tím pádem začali strádat i jeho odběratelé. Nespokojenost zavládla především u…

Štítky: Toro Rosso Zveřejněno 20. 07 2016 — Marie Tomšíková

Toro Rosso se příští rok s jistotou vrátí k motorům Renault. Oproti letošní sezoně se jedná o velkou výhodu, protože tým ví, na čem má stavět.

Loňskou sezonou hýbala kauza Red Bull – Renault. Renaultu se od přechodu na hybridní pohonné jednotky nedařilo a tím pádem začali strádat i jeho odběratelé. Nespokojenost zavládla především u hlavního týmu, ale situace měla nemalý dopad i na Toro Rosso.

Italská stáj na poslední chvíli podepsala smlouvu s Ferrari. Technický ředitel Toro Rosso James Key říká, že přizpůsobení jinému motoru byla výzva. Letos je na tom tým podstatně lépe, protože už od května je jisté, že se vrací k Renaultu.

“Je velmi těžké popsat, jak velký rozdíl to je. Jsme opravdu rádi, že víme, jaké motory budeme využívat. S tímto monopostem jsme byli v nelehké situaci. Motory Ferrari jsme získali opravdu pozdě. Neměli jsme o nich jakékoli informace. Teprve v prosinci jsme si sedli a diskutovali o tom. Ve skutečnosti se vůz staví podle pohonné jednotky. Je to velký problém. Optimální monopost je založený na integraci pohonné jednotky,” komentuje Key.

Technický ředitel Tora Rossa připouští, že letošní monopost byl v ohrožení. “Snažili jsme se minimalizovat dopady, ale domino efekt byl nevyhnutelný. Na začátku bylo auto příliš těžké. Měli jsme potíže s chlazením a mnoho dalších problémů. V některých oblastech jsme museli trochu odhadovat. Chcete-li v tak krátkém časovém úseku vyřešit tolik věcí, stojí vás to hodně peněz. Je to těžké říct. Když vidíme vůz na trati, tak víme, co je špatně, protože jsme museli dělat kompromisy.”

Toro Rosso má letos výhodu, ale vzhledem ke změně pravidel těžko říct, jak velkou. “Myslím, že teď to je v pořádku. V tomto okamžitou postupujeme podle plánu. Vím, že většina týmů už nyní hekticky pracuje na monopostu pro rok 2017. Je těžké říct, jestli se nám daří, protože nevím, jak jsou na tom ostatní. Je to těžké, nevíte, co způsobí tak velká změna v pravidlech. Snažíme se pochopit, co je dobré pro vůz specifikace 2017 a uvidíme.”

Čtěte dále: Toro Rosso s Kvjatem i přes těžký druhý začátek pro příští rok počítá, říká šéf týmu

Diskuse k článku

Napsat komentář