Jak Verstappen zvládl mokrou GP Brazílie? Pomohl mu trénink na čtyřkolce

Max Verstappen v závěru Velké ceny Brazílie předvedl téměř bezchybnou stíhací jízdu. Na mokré dráze dokázal předjet hned několik soupeřů. Verstappen ztratil kontrolu nad svým monopostem jen jednou, ale smyk ukočíroval a závod dokončil na druhém místě.  K tomuto výkonu mu měly pomoci jízdy se čtyřkolkou. „Když jsem se dostal do smyku, brzdil jsem a…

1 Štítky: Max Verstappen Zveřejněno 24. 11 2016 — Marie Tomšíková

Max Verstappen v závěru Velké ceny Brazílie předvedl téměř bezchybnou stíhací jízdu. Na mokré dráze dokázal předjet hned několik soupeřů. Verstappen ztratil kontrolu nad svým monopostem jen jednou, ale smyk ukočíroval a závod dokončil na druhém místě.  K tomuto výkonu mu měly pomoci jízdy se čtyřkolkou.

„Když jsem se dostal do smyku, brzdil jsem a zablokovala se mi všechna čtyři kola. Pak jsem dal volant rovně, protože když zatočíte, roztočíte se. Potom, když jsem viděl, že přední kola jdou správným směrem, byla to ta nejlepší cesta, navíc jsem se přibližoval k bariéře. Ubral jsem z brzd, znovu jsem se začal otáčet a vrátila se mi přilnavost.

banner_most

Získal jsem kontrolu na poslední chvíli. Potřebujete štěstí, aby se monopost začal pohybovat správným směrem. Když se začnete točit, máte problém. Ale měl jsem štěstí, že auto šlo doprava, a pak jsem znovu získal kontrolu a vyhnul se bariéře. To je něco, co jsem se naučil při jízdě na čtyřkolce nebo na motokárách. Máte chvilku na to, abyste to napravili. To je něco, co jsem dělal, když jsem byl malý.“

Verstappen si díky tomuto manévru vysloužil srovnání s jezdeckým uměním Ayrtona Senny nebo Michaela Schumachera. Mladý pilot si cení chvály, ale nechce se nechat unést.

„Samozřejmě, je to hezké, ale myslím, že je také důležité, abych zůstal sám sebou. Byl to skvělý závod, ale už skončil. Dívám se dopředu. O den déle jsem byl pořád spokojený se svým výkonem, to je jisté. Bylo to velmi obtížné. Nakonec jsem byl opravdu šťastný, že jsem dokončil závod, protože poslední sektor byl velmi náročný. Když přišlo závěrečné kolo, byl jsem rád, že už je poslední.“

Byl Verstappen překvapen tím, že se ostatní piloti neinspirovali jeho taktikou během safety caru? „Byl jsem docela rád, že to neudělali. Je to něco, co mě naučil táta – když jedu za safety carem, nebo když nemůžu jet naplno, snažím se najít co nejlepší přilnavost, hlavně za mokra. Pro mě to bylo vždy normální. Už jako velmi mladý jsem to dělal, v F3 to bylo stejné.“

Čtěte dále: Opět chceme znát váš názor! Tentokrát na Maxe Verstappena

Diskuse k článku

Napsat komentář