Jak budou fungovat nové pneumatiky? Samo Pirelli neví

Pneumatiky pro sezonu 2017 přinášejí mnoho otazníků. Až první závody letošního ročníku ukážou, zda splňují veškeré požadavky. Pirelli mělo za úkol vytvořit širší gumy s pozměněnou specifikací. Dostalo možnost rozsáhlého testování s týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull. Přesto několik týdnů před první velkou cenou připouští, že stále existuje několik několik nezodpovězených otázek. Stáje, které…

2 Štítky: Pirelli Pneumatiky Sezona 2017 Zveřejněno 7. 01 2017 — Marie Tomšíková

Pneumatiky pro sezonu 2017 přinášejí mnoho otazníků. Až první závody letošního ročníku ukážou, zda splňují veškeré požadavky. Pirelli mělo za úkol vytvořit širší gumy s pozměněnou specifikací. Dostalo možnost rozsáhlého testování s týmy Mercedes, Ferrari a Red Bull. Přesto několik týdnů před první velkou cenou připouští, že stále existuje několik několik nezodpovězených otázek.

Stáje, které se zúčastnily testování, poskytly upravené vozy, které měly simulovat novou aerodynamiku a s ní spojenou úroveň přítlaku. Závodní manažer Pirelli Mario Isola tvrdí, že testovací monoposty byly vývojově pozadu, což vysvětluje fakt, proč nechce poskytovat konkrétní informace o nových sadách. Stručně řečeno, nikdo neví, co přesně se v Austrálii bude dít – ani samotné Pirelli.

„Testovacím autům chybělo trochu výkonu. Cílem bylo simulovat novou úroveň přítlaku, ale neviděli jsme skutečný výkon nových monopostů. Ze simulací, které nám týmy daly k dispozici, vidíme, že nové vozy budou výkonnější. To proto máme ještě nějaké nezodpovězené otázky, které vyřešíme na základě zpětné vazby z testů a prvních závodů.“

Bez ohledu na nejistotu Isola zdůrazňuje, že případné nedostatky nebudou mít vliv na bezpečnost, ale na degradaci vlivem tepla. „To není problém přizpůsobení se. Při našich testech dosahujeme podobných hodnot jako týmy při simulacích. Tyto simulace jsou jedna věc, ale ve druhé polovině bude výkonnost úplně jiná, protože tam často budeme na okruzích s vysokými teplotami. Bude degradace a teplota stejná jako při simulacích? To můžeme zkontrolovat jen na trati.“

Jedním z hlavních požadavků ze strany pilotů je, aby z pneumatik mohli dostat maximum výkonu. Už řadu let si stěžují, že své sady musí šetřit a vysoká degradace jim neumožňuje tvrdou jízdu. Isola přijímá výtky jezdců.

„Jsou to kompletně nové specifikace, dochází k velmi nízké degradaci. V několika případech se objevilo přehřátí, ale teplota se rychle vrátila na optimální hodnotu. Také piloti měli své specifické požadavky, protože pokud auto ztratí přítlak, více klouže a dochází k přehřátí. Naším cílem je, aby se pneumatiky dokázaly rychle vrátit do normálu, což pomůže přilnavosti. Při testování jsme viděli, že to se povedlo, ale musíme to ověřit na skutečných monopostech. Takže musíme počkat na první závody.“

Čtěte dále: Pořadatelé v Austrálii se připravují na rychlejší monoposty. Instalují nové bariéry

Diskuse k článku

Napsat komentář