Jak bude vypadat testování v sezoně 2017? Šéf Red Bullu navrhl nový koncept

Šéf Red Bullu Christian Horner navrhl Pirelli, aby v následující sezoně uspořádalo testy po Velké ceně Bahrajnu. Jednalo by se o kompromis, který by vyřešil požadavky ze strany týmů i dodavatele. FIA zatím neurčila, kde se budou konat testy pro sezonu 2017. Rozhoduje se mezi Barcelonou a Bahrajnem. Pirelli požaduje testování v teplejších podmínkách, aby…

Štítky: Christian Horner Pirelli Testy Zveřejněno 13. 10 2016 — Marie Tomšíková

Šéf Red Bullu Christian Horner navrhl Pirelli, aby v následující sezoně uspořádalo testy po Velké ceně Bahrajnu. Jednalo by se o kompromis, který by vyřešil požadavky ze strany týmů i dodavatele.

FIA zatím neurčila, kde se budou konat testy pro sezonu 2017. Rozhoduje se mezi Barcelonou a Bahrajnem. Pirelli požaduje testování v teplejších podmínkách, aby mohlo nasbírat relevantní data a odstranit případné nedostatky nových pneumatik. Na druhou stranu, tato myšlenka se nelíbí týmům – přesun do Bahrajnu by byl podstatně nákladnější.

Horner nabídl kompromis. „V Melbourne může být celkem chladno, Čína je také docela v pohodě. V Bahrajnu se pojede v noci a Rusko by mohlo být také chladnější. Možná že by bylo rozumnější, abychom testovali po závodě v Bahrajnu, než uspořádat testy v polovině sezony v Barceloně.“

Možné přesunutí předsezonních testů do Asie se nesetkalo ani s podporou technického šéfa Williamsu Pata Symondse, ale návrh Christiana Hornera se mu zamlouvá. „Nemyslím si, že Bahrajn je nejlepším okruhem, ale příští rok po závodě by v tom nebyl problém. Nic by to nestálo. Už máme dostupné sady pneumatik pro první závody.

V Austrálii to bude střední, měkká a super-měkká. Když Pirelli bude chtít tvrdé, střední a měkké, nebudeme s tím mít problém. Pro všechny to je stejné. Problémem je, že za předsezonní testování v Bahrajnu bychom utratili dalších 400 tisíc liber. To je významná část našeho rozpočtu, ale pro Mercedes nebo Ferrari to je zanedbatelné.“

Pokud Pirelli bude trvat na předsezonních testech v Bahrajnu, mělo by uhradit část nákladů. „Je to velmi jednoduché. Pokud Pirelli chce, abychom testovali v teplejších podmínkách v Bahrajnu, mělo by uhradit část nákladů. Hlavně po všem tom testování, kde využíváme upravené starší vozy. Náklady se u týmů pohybují mezi 300 až 750 tisíci liber. To závisí na dopravě. Barcelona je docela dobré místo na testování, proto to vypadá to jako nespravedlivá zátěž pro týmy.“ řekl Horner.

Pirelli do formule 1 investuje 70 miliónů ročně a nevidí důvod, proč tuto částku navyšovat. „Mohl by to tedy zaplatit Bernie? Všichni víme, jaká bude odpověď, to znamená, že všichni budeme v Barceloně,“ dodal Horner.

Čtěte dále: Foto: Sponzoring Red Bulu mimo formuli 1

Dějiště testování pneumatik pro sezonu 2017 stále není určeno

Dějiště testování pneumatik pro sezonu 2017 stále není určeno

Diskuse k článku

Napsat komentář