Jak bude fungovat virtuální safety car

FIA zveřejnila Sportovní pravidla 2015, ve kterých v článku 41 popsala fungování virtuálního safety caru.

Štítky: Pravidla Virtuální safety car Zveřejněno 8. 01 2015 — Jan Pastorek

FIA zveřejnila Sportovní pravidla 2015, ve kterých v článku 41 popsala fungování virtuálního safety caru.

Virtuální safety car (VSC) má za úkol zpomalit jezdce na trati v situacích, když se někdo na okruhu ocitne v nebezpečí, většinou by měl doprovázet dvojité žluté vlajky.

Docílí toho tak, že jezdci budou muset v jednotlivých sektorech dodržovat určitý minimální čas, který se jim ukáže na volantu a k jehož dodržování jim pomůže zvuková signalizace ve sluchátkách. V každém sektoru mezi maršálskými posty musí jezdec být nad tímto minimálním časem alespoň jednou a také ve chvíli, kdy bude VSC ukončen.

Aplikace virtuálního safety caru bude oznámena nápisem VSC na signalizačních tabulích. Jakmile bude situace bezpečná a vedení závodu bude chtít režim virtuálního safety caru ukončit, ukáží se na tabulích nápisy VSC ENDING. Od té chvíle se v rozmezí 10 až 15 sekund rozsvítí na tabulích zelená a závod se vrátí do normálního režimu.

Pod VSC nesmí jezdit vozy zbytečně pomalu, platí zákaz běžného předjíždění a je dovoleno přezouvat pneumatiky. Za nedodržení minimálního času pod VSC budou stewardi udělovat tresty, nejnižší je pětisekundová penalizace, nejvyšší penalizace 10 sekund stop and go.

Diskuse k článku

Napsat komentář