Renault očekává, že příští rok výkonnostně dožene Mercedes

Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul se v posledním rozhovoru obsáhle rozpovídal na téma pohonné jednotky. Současně si také postěžoval, že nářky Red Bullu na nízký výkon jsou častým, avšak neoprávněným jevem. Motor se prý vylepšuje každý závod.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 23. 05 2017 — Lukáš Štěrovský

Red Bull tvrdí, že je to právě vylepšení motoru Renault, které by ho mohlo posunout blíže čelu startovního pole. Několikrát také prohlásil, že toto vylepšení je očekáváno někde kolem Grand Prix Kanady. Na začátku května měsíce Renault uvedl, že z důvodů obav o spolehlivost očekává upravený motor do konce července.

Jenže…

„Upřímně řečeno, rád bych snížil očekávání od toho vylepšení, protože motor jako takový zlepšujeme každý závodní víkend,“ tvrdí Cyril Abiteboul, šéf týmu Renault. „Řekli jsme, že spolehlivost je hlavním problémem bránící zlepšení, a je to přesně tak.

Poslední týden jsme zkompletovali program na dynamometru. Hned o víkendu bylo k dispozici mapování motoru pro všechny tři týmy. Není to tak, že se najednou ocitneme před Mercedesem, co se týče výkonu, jedná se o malá vylepšení. V Monaku toho budeme mít více. A to samé platí pro třetí verzi pohonné jednotky, až ji představíme.“

Abiteboula tak štve přístup Red Bullu, který svoji nekonkurenceschopnost svádí právě na francouzského motoráře. „Red Bull si – jako vždy – stěžuje výkon motoru. Garantuji vám ale, že závod od závodu, po celou sezonu, se pohonná jednotka bude zlepšovat. Když se podíváte na motor, software, hardware a třeba palivo a maziva od našich partnerů, jsem si jistý, že přijde solidní krok směrem vpřed.“

Jednou z potíží Renault je MGU-K. Tým totiž kvůli nespolehlivosti nového dílu používá loňskou verzi, která je o pět kilogramů těžší a navíc vyžaduje další nádržku o váze jednoho kilogramu pro lepší chlazení. Podle Abiteboula by i tento problém mohl být vyřešen s nasazením třetí vývojové verze motoru.

Mohlo by toto vylepšení definitivně vynulovat ztrátu na Mercedes a Ferrari? „Rozdíl se podstatně zmenší, ale nestane se to letos. Myslíme spíše na příští rok. Už teď máme velmi jasnou představu o motoru pro rok 2018. Jeho úkolem bude definitivní smazání ztráty na konkurenci,“ uzavírá  Abiteboul.

Diskuse k článku

Napsat komentář