Hybridy by měly zůstat. Minimálně do roku 2025, říká šéf Toro Rosso

Podle šéfa Toro Rosso Franze Tosta není důvod měnit současnou specifikaci pohonných jednotek. Pokud zůstane stejná, může do formule 1 přilákat další dodavatele. Generace šestiválcových turbo motorů s objemem 1,6 litru přišla na scénu v roce 2014 a zůstane minimálně do roku 2020. Hybridy jsou sice vzorem pro automobilový průmysl, ale na druhou stranu tvoří…

Štítky: motory Pravidla Zveřejněno 19. 08 2016 — Marie Tomšíková

Podle šéfa Toro Rosso Franze Tosta není důvod měnit současnou specifikaci pohonných jednotek. Pokud zůstane stejná, může do formule 1 přilákat další dodavatele.

Generace šestiválcových turbo motorů s objemem 1,6 litru přišla na scénu v roce 2014 a zůstane minimálně do roku 2020. Hybridy jsou sice vzorem pro automobilový průmysl, ale na druhou stranu tvoří velkou finanční zátěž pro menší týmy.

„Není nutné v roce 2020 přijít se zcela novými pravidly,“ řekl Tost. „Jsou to fantastické motory. Využíváme turbo, dva systémy rekuperace energií, baterie. Také jsou opravdu malé, to je technologie budoucnosti. Neměli bychom zavádět nějaké velké změny. Na druhou stranu by to možná chtělo zmrazit výkon a snížit náklady.

S tímto balíčkem bychom mohli snadno fungovat až do roku 2025. Možná, že by to přilákalo nějaké další dodavatele. Doufám, že nepřijde něco úplně jiného, protože to by opět znamenalo velké investice. To není nutné.“

Šéf Toro Rosso zdůrazňuje, že diskuze o budoucnosti formule 1 by měla vypuknout co nejdříve. Na druhou stranu je třeba vycházet z výsledků, které přinesou změny v roce 2017.

„Měli bychom začít jednat už brzy, ale nesmíme zapomínat, že příští rok přicházejí zcela nové monoposty. Měli bychom zhodnotit jak bude formule 1 vypadat a také její rychlost. Poté co uvidíme ty změny v praxi, tak bychom si měli sednout a diskutovat,“ dodal Tost.

Čtěte dále: Otázka motorů přichází znovu na přetřes. Jaké pohonné jednotky uvidíme v budoucnu?

Diskuse k článku

Napsat komentář