Honda bude mít v závodě ještě méně výkonu než obvykle

Fernando Alonso potřebuje pro GP Bahrajnu nový motor. Ten původní se mu porouchal v nejméně vhodný okamžik: během druhé části kvalifikace. Situace je o to horší, že nový motor nelze před závodem nakalibrovat.

3 Štítky: Fernando Alonso Honda McLaren Zveřejněno 15. 04 2017 — Tomáš Richtr

Už tak Fernanda Alonsa a tým McLaren-Honda čekal s ohledem na formu týmu v Bahrajnu náročný víkend. Nyní je to o to horší, že Alonso bude potřebovat nový motor, který ale tým nestihne na závod řádně připravit.

“Je to škoda, to kolo bylo dobré,” řekl Fernando Alonso o důležitých okamžicích během druhé části kvalifikace. “Ve srovnání s první částí kvalifikace jsem se zlepšil o půl sekundy, takže jsme měli na třinácté, čtrnácté, dvanácté místo – záleželo by na ostatních. Ale v nájezdu do poslední zatáčky motor selhal. Do boxů už jsem dojel setrvačností.

Už tak nás čekal náročný závod, ale takhle to bude o to těžší. Musíme vyměnit pohonnou jednotku a nemáme šanci ji nakalibrovat. Znamená to, že závod pojedeme nejspíš bez veškerého dostupného výkonu, kterého už tak není moc.

Doufám, že inženýři motor správně nastaví, ale vždycky je lepší mít k dispozici nějaký trénink, aby se to dalo nakalibrovat. Očekávám tak velmi náročný závod. Už tak jsme jej čekali náročný, ale teď to bude ještě horší. Obvykle potřebujeme nějakou pomoc od soupeřů, zítra té pomoci budeme potřebovat ještě více.”

Problémem na autě Fernanda Alonsa spočívá v jednotce hybridního motorgenerátoru. Ten se v Bahrajnu neobjevil poprvé. Týmový kolega Stoffel Vandoorne měl stejné problémy během pátečních tréninkových jízd. Dodavatel motorů Honda ale v této chvíli nezná příčiny selhání MGU-H, které má vliv také na jednotku spalovacího motoru.

“Neznáme pravou příčinu, ale jedná se o mechanické selhání MGU-H, vysvětlil šéf Hondy pro motorsport Yusuke Hasegawa. “Jedná se o něco kolem ložisek, zadírají se. Už se to tu stalo potřetí, co je politováníhodné. Všechny jednotky jsou mrtvé, takže je musíme vyměnit. Zatím nechápeme, proč zrovna tady se to stalo třikrát za sebou. Máme podezření na vysoké teploty v Bahrajnu.”

Nedá se tedy vyloučit, že se problém nebude opakovat během závodu. Fernando Alonso strávil s Hasegawou dlouhé chvíle vzájemnými diskuzemi. Alonso prozradil, že v této chvíli jej říditelnost motoru ani moc nezajímá.

“V této chvíli nejsme schopni odjet kolo nebo absolvovat kvalifikaci. Takže mě říditelnost motoru nezajímá, když nedojedeme do cíle závodu. Nedokážu dokončit ani kvalifikaci,” řekl Alonso.

Diskuse k článku

Napsat komentář