Honda už ví, co stálo za problémy během testů

McLaren se v předsezonních testech potýkal s obrovským množstvím problémů, které týmu způsobila pohonná jednotka od Hondy. Japonský výrobce po analýze svých agregátů konečně zjistil, co přesně závady zapříčinilo. Nápravu sice zvládne do Melbourne, jenže sama Honda se obává, že minimálně v úvodu sezony bude co do výkonnosti výrazně ztrácet. Nový vůz McLarenu MCL32 během posledních dvou dní letošních…

6 Štítky: Honda McLaren Zveřejněno 13. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

McLaren se v předsezonních testech potýkal s obrovským množstvím problémů, které týmu způsobila pohonná jednotka od Hondy. Japonský výrobce po analýze svých agregátů konečně zjistil, co přesně závady zapříčinilo. Nápravu sice zvládne do Melbourne, jenže sama Honda se obává, že minimálně v úvodu sezony bude co do výkonnosti výrazně ztrácet.

Nový vůz McLarenu MCL32 během posledních dvou dní letošních testů musel nuceně zastavit celkem čtyřikrát. Honda tak oproti prvnímu týdnu evidentně nedokázala vylepšit svoji pohonnou jednotku, kterou Fernando Alonso ohodnotil takto: „Nemá ani výkon, ani spolehlivost.“

Tým v Barceloně zkompletoval nejméně okruhů ze všech a na nejrychlejší čas ztratil skoro tři vteřiny. První krok k nápravě už je ale na světě: Honda ve spolupráci s McLarenem analyzovala problémy pohonné jednotky. Ta způsobuje příliš velké vibrace, což vede k poškozování ostatních komponent motoru včetně elektroniky.

Statistiky: Honda na Mercedes ztrácí 10 500 testovacích kilometrů

Právě problémy s elektronikou stály za dvěma přerušeními testovacího programu McLarenu minulý čtvrtek. Přílišné vibrace pohonné jednotky, které poškozují ostatní části agregátu, navíc vysvětlují i trápení Hondy během testů. Podobné technické potíže se totiž vracely i po výměně motoru, chyba je tak v jeho samotné konstrukci.

Napravit něco takového se samozřejmě nepovede přes noc, japonský motorář tak do Austrálie musí přivést výrazně přepracovaný motor. To logicky vede k velké nejistotě a napjatým vztahům mezi McLarenem a Hondou.

Šéf Hondy Yusuke Hasegawa otevřeně přiznal obavu o výkonnost v úvodu sezony. Ani závodní ředitel McLarenu Eric Boullier už nepřekypuje optimismem. „Honda se snaží postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku, ale nemá kulturu formule 1. Je to velká a úspěšná firma, která si dělá věci po svém. Navrhnout agregát v Japonsku je skutečná výzva. Proto Mercedes vyrábí své motory v Anglii. Jejich vývoj musí být co nejrychlejší.“

Smlouva o vzájemné spolupráci McLarenu a Hondy je podepsána až do roku 2024. Obsahuje ale klauzule umožňující dřívější odstoupení od kontraktu. První taková možnost by měla údajně přijít už v závěru této sezony.

Čtěte dále: VIDEO: Nejlepší čas letošních testů vs. loňská pole position. O kolik zrychlily nové vozy?

Častěji v garáži než na trati. Tak by se daly shrnout letošní testy v podání McLarenu-Hondy

Častěji v garáži než na trati. Tak by se daly shrnout letošní testy v podání McLarenu-Hondy

Diskuse k článku

Napsat komentář