Honda postavila pro McLaren nový motor, ale sama jej dost dobře nezná

Japonský dodavatel pohonných jednotek týmu McLaren přechází na zcela novou koncepci agregátů, o které toho zatím ale příliš neví. Pro letošní rok se Honda chce zaměřit hlavně na zlepšení spalovacího motoru. Po návratu do F1 v roce 2015, na nějž by určitě Honda nejraději zapomněla, došlo v loňské sezoně ke zlepšení a McLaren s japonskými pohonnými jednotkami v útrobách…

2 Štítky: Honda McLaren Pohonné jednotky Zveřejněno 14. 02 2017 — Lukáš Štěrovský

Japonský dodavatel pohonných jednotek týmu McLaren přechází na zcela novou koncepci agregátů, o které toho zatím ale příliš neví. Pro letošní rok se Honda chce zaměřit hlavně na zlepšení spalovacího motoru.

Po návratu do F1 v roce 2015, na nějž by určitě Honda nejraději zapomněla, došlo v loňské sezoně ke zlepšení a McLaren s japonskými pohonnými jednotkami v útrobách pravidelně bojoval o body. Bez debat ale i nadále ztrácel na ostatní tovární týmy, tedy Mercedes, Ferrari i Red Bull.

Honda podle svých slov došla na hranice možností, které jí vytyčoval minimalistický koncept „zero-size“, kdy vtěsnala klíčové komponenty turbodmychadla do omezeného V prostoru spalovacího motoru. V závěru loňského roku tak ohlásila, že po dvou letech mění filozofii svých agregátů. Jaké tedy budou motory Honda specifikace 2017?

Analýza: Honda jde koncepčně špatným směrem

„Koncept je zcela odlišný,“ prozradil šéf japonského výrobce Yusuke Hasegawa. „Je to velký risk a mnoho toho o něm nevíme. Víme, že nám dá výkonnostní výhodu, ale větším rizikem je to, zda dokážeme využít tohoto potenciálu už letos.“

Podle Tima Gosse, technického ředitele McLarenu, tým přestavbu dokončil minulý měsíc. Nový motor je navržen tak, aby mohl naplno využít zrušení vývojových žetonů. V přeneseném slova smyslu by tedy agregát měl být kompatibilní s vylepšeními, která Honda bude chtít nasadit v průběhu sezony.

Ta se letos zaměří hlavně na vývoj spalovacího motoru, ale dobře ví, že ani s ostatními komponenty moderních pohonných jednotek nesmí zůstat pozadu. „Potřebujeme se pro letošek zaměřit na spalovací motor,“ pokračuje Hasegawa. „Pokud ho dostatečně zlepšíme, což znamená navýšení energie z výfukových plynů, budeme muset posílit turbínu turbodmychadla. Jinak nebudeme moci vyvíjet rovnoměrně.

Stále musíme provést nějaké testy, kde se objeví pár pokusů a omylů. Doufám, že jsme pochopili směr vývoje a části, na které se musíme zaměřit. Ale není lehké skloubit prvky vedoucí ke kompletnímu vylepšení spalovacího motoru,“ dodává šéf Hondy Yusuke Hasegawa.

Čtěte dále: Moderní motor F1 polopatě: Česky dabovaný video seriál od Hondy

Diskuse k článku

Napsat komentář