Honda chce do začátku sezony být na úrovni loňského Mercedesu. Zatím se jí to ale nedaří

McLaren-Honda v pátek představil nový vůz pro sezonu 2017. Přítomni byli i konstruktéři pohonné jednotky Hondy, za něž při slavnostním okamžiku hovořil šéf Yusuke Hasegawa. Výkonnostně by prý nová jednotka měla být na úrovni Mercedesu loňské specifikace. Taková vyjádření je třeba brát s rezervou. Obzvláště proto, že ani výše zmíněné tak zcela neplatí. Honda totiž zároveň…

2 Štítky: Honda McLaren Pohonné jednotky Zveřejněno 24. 02 2017 — Josef Nekvinda

McLaren-Honda v pátek představil nový vůz pro sezonu 2017. Přítomni byli i konstruktéři pohonné jednotky Hondy, za něž při slavnostním okamžiku hovořil šéf Yusuke Hasegawa. Výkonnostně by prý nová jednotka měla být na úrovni Mercedesu loňské specifikace.

Taková vyjádření je třeba brát s rezervou. Obzvláště proto, že ani výše zmíněné tak zcela neplatí. Honda totiž zároveň připouští, že úrovní výkonu nové specifikace pohonné jednotky zatím nedosáhla laťky, kterou loňský agregát Mercedesu nasadil. Domnívá se však, že prostor, který dělí současnost od startu v Melbourne, je dostatečný na to, aby se podařilo tuto mezeru zacelit. Yusuke Hasegawa to uvedl při slavnostním představení nového vozu.

„Domnívám se, že zatím ne,“ odpověděl šéf Hondy na otázku, zda už bylo dosaženo úrovně pohonné jednotky Mercedesu specifikace 2016. „Nevím, jakého pokroku s novým agregátem dosáhnou. Samozřejmě my se s pohonnou jednotkou chceme dostat na nejvyšší možnou úroveň, kterou momentálně představuje Mercedes. Netušíme ale, jaký je v tuto chvíli jejich výkon. Cítím, že se pohybujeme nedaleko za nimi, kde oni byli v roce 2016, tudíž se domnívám, že této úrovně můžeme dosáhnout do začátku sezony.“

Částečný návrat ke klasické oranžové, to je McLaren-Honda MCL32

V průběhu týdne nicméně na povrch stačily prosáknout informace o tom, že Mercedes se svou pohonnou jednotkou opět nezahálel a učinil nebývalý pokrok, což pochopitelně, naplní-li se tyto zvěsti, staví Hondu do obtížné situace. „Slyšel jsem o tom, což je pro nás nelichotivý fakt. Skutečně doufám, že jsme schopni stáhnout odstup. Nicméně dokud nevyjedeme, nebudu znát přesná čísla,“ sdělil dále Hasegawa.

Zda se to skutečně podaří, to je před startem sezony velkou neznámou. Honda v zimě upustila od motorového konceptu „size-zero,“ se kterým vstupovala do znovuobnoveného partnerství s McLarenem a vrhla se do práce na zcela nové struktuře. Od tohoto kroku si japonští motoráři slibují rozšíření vývojového potenciálu pohonné jednotky.

„Všichni cítíme, že máme správný koncept, se kterým můžeme vyzvat nejlepší. Do zbytku roku se také těšíme z toho, co přinesly nové regule – tedy, že již neplatí systém vývojových žetonů. Umožní nám to v průběhu roku značné modifikace a jsem si tak jistý, že to, s čím začneme příští týden v Barceloně, nebude to, s čím na konci roku skončíme,“ doplnil šéfinženýr Hondy Matt Morris.

Čtěte dále: Na kolik si přijdou piloti F1 v sezoně 2017? Žebříček vede Vettel

Diskuse k článku

Napsat komentář