Historický okamžik pro Marussii: V Monaku si připsala své první body v F1

Ruský tým zlomil prokletí a po čtyřech sezonách konečně dosáhl zásluhou Bianchiho na bodované umístění. Nejrychlejší caterham skončil jedenáctý.

4 Štítky: Caterham Jules Bianchi Kamuj Kobajaši Marcus Ericsson Marussia Max Chilton Zveřejněno 25. 05 2014 — Tomáš Bohuslav

Ruský tým zlomil prokletí a po čtyřech sezonách konečně dosáhl zásluhou Bianchiho na bodované umístění. Nejrychlejší caterham skončil jedenáctý.

Marussia

Jule Bianchi, 9. místo

„Wow. Jaký to závod a jaký to výsledek pro celý tým! Jsem jen neuvěřitelně šťastný, ale nejdříve ze všeho se musím sklonit před každým v týmu Marussie za to, že tohle umožnili. Nikdo netuší, kolik práce a odhodlání do našich závodů vkládáme, takže dnes jsem unešený z toho, že jsem týmu pomohl dosáhnout jeho dlouhodobého cíle, našich prvních bodů. Dosáhnout ho s nimi mě činí velmi pyšným. Děkuji všem tady v Monaku, zbytku týmu v Banbury a také našim partnerům a dodavatelům pohonných jednotek, Scuderii Ferrari, protože všichni dohromady jsme dosáhli tohohle skvělého progresu, zejména po testu v Barceloně. To nám dodává sebevědomí, abychom na to dále tlačili, což jsme ostatně tento víkendu rozhodně udělali.“

„Nebyl to jednoduchý závod; bylo tam několik radostných momentů, ale také několik znepokojujících. Na čem ale nakonec záleží, je, že jsme to zvládli a můžeme si tyto momenty dlouhou dobu užívat. Také bych chtěl poděkovat Jezdecké akademii Ferrari, která mě podporovala na každém kroku mé kariéry.“

Max Chilton, 14. místo

„Jsem velmi pyšný, že jsem dnes součástí něčeho tak výjimečného. Udělat takový výsledek je pro malý tým obrovskou vzpruhou do budoucnosti. Samozřejmě mám smíšené pocity, jelikož vše, co se mi dnes mohlo pokazit, se pokazilo. Ale takové je závodění a já vím, že jednoho dne budu mít šanci také týmu přivézt nějaké body. Výborně, a teď jsem opravdu motivovaný na Montreal.“

Caterham

Marcus Ericsson, 11. místo

„Pro mě to bylo dobré, ačkoliv celý tým je samozřejmě zklamaný tím, jak to skončilo. Dokončit svoji první Monackou Grand Prix byla úžasná zkušenost a fakt, že jsme dnes vyrovnali nejlepší týmový výsledek, je skvělý. Jen je škoda, že to neznamenalo něco víc po tak fantastické práci, kterou dnes všichni odvedli.“

„Po startu z boxové uličky jsem byl celkem rychle za druhou marussií, když na trať vyjel safety car. Vyvážení bylo OK a já byl v dobrém rytmu. Několik kol jsem jezdil před Sutilem a Grosjeanem, ale nemohl jsem udělat nic, abych Sutila za sebou udržel, než mě předjel v zatáčce 6. Celý druhý stint byl dobrý, stejně tak jako ten poslední na druhé sadě super měkkých pneumatik, což mi dalo šanci tlačit na to až do šachovnicové vlajky. Během posledních kol jsem za sebou udržel Räikkönena a skončil jedenáctý, což je pro mě celkem hustý způsob, jak zakončit Monako.“

Kamuj Kobajaši, 13. místo

„Ačkoliv jsme skončili třináctí, vážně nejsem spokojený, jelikož jsem si jistý, že jsem mohl skončit na bodech, kdyby do mě Bianchi nenajel a neprotlačil si tak cestu vpřed. Vůz byl potom v podstatě neřiditelný, takže jen dojetí do cíle je dobrým výsledkem. Tým dnes udělal vše, co mohl, aby mi pomohl dojet co nejvýš – dobrá strategie a skvělé pitstopy, ale když vás předjedou tak, že vás nárazem vyklidí z cesty, není to samozřejmě dobré.“

„Když jsem najížděl do šikany za tunelem, Bianchi do mě ze strany narazil, a já musel střihnout šikanu, abych se vyhnul dalšímu kontaktu. Vážně nevím, proč se s tím nic neudělalo, jelikož mě v podstatě vytlačil z cesty tím, že do mě narazil. To znamenalo, že mě obě marussie a týmový kolega mohli předjet. A poté se vůz choval velmi špatně. Náraz způsobil velké poškození bočnice a podlahy a já ztratil hodně přítlaku, takže od té chvíle jsem ztrácel čas, aniž bych s tím mohl něco udělat.“

Diskuse k článku

Napsat komentář