Ochrana Halo nově jako věšák na zrcátka
Pokud k ní týmy sáhnou, bude se jednat o výraznou kosmetickou změnu: zpětná zrcátka připevněná na konstrukci zařízení Halo.
Ačkoli Mezinárodní automobilová federace věnovala rešerši zařízení Halo, které chrání hlavu pilota, dva roky, až s jeho reálným nasazením do závodu vyšlo najevo, jak moc komplikuje sledování situace za jezdci prostřednictvím zpětných zrcátek.
FIA tedy proto s okamžitou platností umožňuje týmům připevnit zpětná zrcátka přímo na konstrukci Halo.
Na zrcátka upevněná k Halo bude aplikována sada pravidel, jako je třeba maximální úroveň vibrace. Musí být připevněna buď k Halo, nebo šasi, ale ne obojímu.
Zajímavostí je, že pokud vedení F1 bude chtít na konkrétním autě umístit televizní kameru do zpětného zrcátka, to pak už nesmí být připevněno k Halo, ale tradičním způsobem k šasi.
The FIA has told #F1 teams they can mount mirrors on the halo:https://t.co/EKnMvdyVAU
— Autosport (@autosport) 25. dubna 2018
Diskuse k článku