Haas se potýká se silnými vibracemi. Způsobily poškození Grosjeanova vozu

Za potíže Romaina Grosjeana, tedy za poškození předního křídla ke konci druhého tréninku, mohly podle šéfa týmu vibrace vzniklé po najetí na obrubník. Nejednalo se o strukturální selhání, se kterým už se Haas letos musel potýkat. Grosjean ve třinácté zatáčce najel na obrubník, o nějž však zavadil předním křídlem. Jeho části se pak rozsypaly po…

Štítky: Günther Steiner Haas Romain Grosjean Zveřejněno 2. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

Za potíže Romaina Grosjeana, tedy za poškození předního křídla ke konci druhého tréninku, mohly podle šéfa týmu vibrace vzniklé po najetí na obrubník. Nejednalo se o strukturální selhání, se kterým už se Haas letos musel potýkat.

Grosjean ve třinácté zatáčce najel na obrubník, o nějž však zavadil předním křídlem. Jeho části se pak rozsypaly po trati, což vedlo k vyvolání virtuálního safety caru. Francouz už přitom defekt předního křídla letos jednou zažil, a to během prvního dne testů v Barceloně.

Günther Steiner ale tvrdí, že se jedná o dvě zcela odlišné situace. „V Bahrajnu to nebylo strukturální selhání – Romain najel na obrubník a něco se zlomilo. Vůz nejprve začal vibrovat a dotkl se křídlem obrubníku. Takže pracujeme na opravě. Nezdá se to jako velký problém, ale je to poprvé, co jsme na obrubníku zaznamenali takhle velké vibrace. Musíme to opravit co nejdříve. Víme, co máme dělat,“ prohlásil šéf týmu Haas.

Chybět samozřejmě nesmí ani pohled samotného jezdce. „Oproti Barceloně to bylo jiné. Tam jsem ztratil přední křídlo při rychlosti 317 kilometrů v hodině a za plného výkonu. O hodinu později jsem byl zpátky v autě. To je součást naší práce. O nic velkého nejde. Samozřejmě, že kdyby se to stalo v závodě, jedete rovnou do boxů, ale takhle najdeme řešení a v sobotu budeme silnější,“ burcuje Francouz.

„Jednalo se o přední křídlo z Austrálie. Už mělo něco najeto, jsme stále nový tým a podobné věci se učíme. Musíme brzdit naše očekávání, nemůžeme být v nejlepší šestce každý závod. Je to dlouhá Grand Prix, opotřebení brzd je velké, stejně jako nároky na motor. Pokusíme se dojet do cíle a získat co nejvíce dat.

Pátek byl jinak dobrý a jsem si jistý, že najdeme dobré nastavení do kvalifikace. Od Austrálie jsme se zlepšili, ale stále je před námi dlouhá cesta v tom, abychom dostali auto tam, kde ho chceme mít,“ dodal Romain Grosjean.

Čtěte dále: Sloupek Romaina Grosjeana: Australský úspěch a zajímavé gesto bahrajnských pořadatelů

Podle Grosjeana tým problém s předním křídlem nijak neovlivní a vše včas vyřeší

Podle Grosjeana tým problém s předním křídlem nijak neovlivní a vše včas vyřeší

Diskuse k článku

Napsat komentář