Haas krátce po vstupu do F1: Tohle jsem fakt nečekal

Majitel nového týmu Gene Haas si nejspíš připadá jak Alenka v Říši divů. Alespoň tak lze soudit z jeho velmi sympaticky upřímné reakce krátce před závěrem oficiálních testů F1. Náročnost sportu a složitost monopostů F1 prý dalece překonává jeho očekávání. Premiéra amerického týmu, který velmi úzce spolupracuje s Ferrari, zaslouží respekt. I když se mu…

7 Štítky: Gene Haas Haas Zveřejněno 4. 03 2016 — GPF1.cz

Majitel nového týmu Gene Haas si nejspíš připadá jak Alenka v Říši divů. Alespoň tak lze soudit z jeho velmi sympaticky upřímné reakce krátce před závěrem oficiálních testů F1. Náročnost sportu a složitost monopostů F1 prý dalece překonává jeho očekávání.

Premiéra amerického týmu, který velmi úzce spolupracuje s Ferrari, zaslouží respekt. I když se mu nevyhnuly problémy: uchycení předního spojleru, palivový systém, turbo, brake-by-wire… Celkem běžné záležitosti. Haas ale přiznal, že náročnost výzev v F1 jej samotného překvapila.

Haas provozuje tým v americké sérii NASCAR, kde také získal titul. Podle něj se ale NASCAR a F1 nedají vůbec srovnávat.

“Tohle není Severní Karolína, to už chápu!”, řekl Gene Haas. “Složitost aut, motorů, to, jak je provozují, to vše je daleko hlubší, než co jsem si kdy dokázal představit. Technické aspekty těchto aut mi přijdou naprosto fascinující. Myslím, že inženýři, zejména ti, kteří s auty pracují a kteří je navrhují – to je skutečná výzva tohle všechno dokázat.

A současně si myslím, že fanoušci nechápou, jak skutečně náročné to je. Ani já to pořád nechápu. Byl jsem tak trochu naivní v očekávání, co to obnáší některé z těchto aut dostat do pohybu. Je to strašně složitý proces, strašně složitá auta. Strašně složitý způsob, jak se s těmito auty závodí. Abych byl upřímný, jsem tím momentálně dost ohromen.

Vezměte si například takovou jednoduchou věc, jako jsou brzdy. Nemůžete jen tak vyjet ven a začít brzdit. Je nejprve potřeba brzdy zahřát na určitou provozní teplotu, aby vůbec fungovaly. Pokud nejsou na správné teplotě, prostě nefungují. Když se nepovede je správně nastavit, naopak se mohou přehřát, a s tím je spojena spousta katastrofických scénářů, když se to neudělá správně.”

Nejúspěšnější podnikatel Severní Ameriky v oblasti obráběcích strojů Gene Haas ale poraženeckou náladou rozhodně netrpí.

“Skočili jsme oběma nohama do něčeho, co jsme ne úplně přesně chápali. Ale upřímně si nejsem jistý, jak se dají ty věci naučit jinak, než že skočíme do neznámých vod a naučíme se plavat. Takže pokud někteří lidé očekávali, že už v prvních závodech budeme bojovat s velkýma kluky, tak to rozhodně nebyla realistická očekávání,“ uzavřel Haas.

Čtete dále: Jak nováček může udávat směr celé F1?

Gene Haas, Barcelona

Gene Haas, Barcelona

Diskuse k článku

Napsat komentář