Grosjeanův životní příběh: Lepším závodníkem, otcem a člověkem díky psychologovi

Velkou změnou si prošel Romain Grosjean od roku 2012, kdy neměl daleko k přezdívce permanentního crashmana. Teď platí za zkušeného pilota, který je schopen pravidelně zajíždět dobré výsledky. Co jezdci nového týmu Haas pomohlo k tomu, aby našel cestu k úspěchu? Francouzský závodník se stal prozatím posledním instruktorem SAFEisFAST.com, výukové skupiny pro mladé řidiče. Což působí trochu zvláštně…

1 Štítky: Romain Grosjean Zveřejněno 13. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

Velkou změnou si prošel Romain Grosjean od roku 2012, kdy neměl daleko k přezdívce permanentního crashmana. Teď platí za zkušeného pilota, který je schopen pravidelně zajíždět dobré výsledky. Co jezdci nového týmu Haas pomohlo k tomu, aby našel cestu k úspěchu?

Francouzský závodník se stal prozatím posledním instruktorem SAFEisFAST.com, výukové skupiny pro mladé řidiče. Což působí trochu zvláštně s ohledem na Grosjeanovu minulost. Hlavně v roce 2012 si připsal na konto několik nehod včetně velké bouračky po startu belgického závodu.

Teď se však zdá, že Grosjean jako závodník neuvěřitelně vyspěl a prošel proměnou, která se nepodaří každému. Bývalý pilot Lotusu se netají tím, že za jeho výsledky stojí profesionální pomoc psychologa.

„V roce 2012 jsem byl velmi rychlý. Občas jsem ale v první zatáčce udělal špatné rozhodnutí. Takové rozhodnutí zabralo dvě nebo tři desetiny. Klíčové bylo porozumět tomu, proč jsem se rozhodoval špatně.

Proč jsem ničil závod sobě i ostatním lidem v první zatáčce? Od toho jsem se odrazil. Bylo pro mě zajímavé projít si celým tím procesem. Bylo to těžké a poučil jsem se. Pomohlo mi to, abych se dostal až tam, kde jsem teď,“ vysvětluje Grosjean.

„Od nehody ve Spa jsem chodil na sezení s psychologem. To mi pomohlo stát se lepším závodníkem, ale i otcem a člověkem. Používáme inženýry na nastavení vozu a používáme trenéry na zlepšení fyzičky. Proč bychom tedy nemohli využít psychologa na vylepšení způsobu, jak funguje mozek? Proto jsem to udělal.“

A vyplatilo se. Grosjean momentálně září u Haasu a do budoucna je dokonce spojován i s místem u Ferrari. „Je moc brzy na to, abych o tom přemýšlel. Jsem s Haasem, je to nový projekt a funguje dobře. Soustředím se na to, abychom byli co nejvíce úspěšní.“

Úspěchy by Francouz sbíral rád nejen ve formuli 1. „Chtěl bych si vyzkoušet 24 hodin Le Mans. Vyzkoušet a vyhrát. V roce 2010 jsem tam soutěžil s Fordem GT a doufám, že se jednoho dne budu moci vrátit,“ přeje si Romain Grosjean.

Čtěte dále: Sloupek Romaina Grosjeana: Australský úspěch a zajímavé gesto bahrajnských pořadatelů

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2012, Grand Prix of Brazil, #10 Romain Grosjean (FRA, Lotus F1 Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Typický obrázek roku 2012 aneb Grosjean v problémech

Diskuse k článku

Napsat komentář