Grosjean volá po novém systému modrých vlajek. Navrhuje metodu vyhodnocování tempa

Pilot Haasu Romain Grosjean by chtěl, aby FIA zavedla konzistentnější pravidla ohledně předjíždění při modrých vlajkách. Jako nejvhodnější se mu jeví, aby komisaři vyhodnocovali tempo jednotlivých vozů. Francouzův týmový kolega, Esteban Gutiérrez, zavinil v Maďarsku incident s Lewisem Hamiltonem, když Brita před sebe nechtěl pustit mnohem delší dobu, než by bylo zdrávo a závodním komisařům milo. A…

Štítky: Haas Modré vlajky Romain Grosjean Zveřejněno 8. 08 2016 — Šimon Trantina

Pilot Haasu Romain Grosjean by chtěl, aby FIA zavedla konzistentnější pravidla ohledně předjíždění při modrých vlajkách. Jako nejvhodnější se mu jeví, aby komisaři vyhodnocovali tempo jednotlivých vozů.

Francouzův týmový kolega, Esteban Gutiérrez, zavinil v Maďarsku incident s Lewisem Hamiltonem, když Brita před sebe nechtěl pustit mnohem delší dobu, než by bylo zdrávo a závodním komisařům milo. A byl to právě Grosjean, kdo zopakoval podobnou taškařici při Velké ceně Německa, když měl závodní stopu uvolnit domácímu miláčkovi Sebastianu Vettelovi. Gutiérrez se pak znovu dostal do křížku s Ricciardem.

Grosjeanův německý incident by se však dal ještě v rámci možností pochopit, protože bývalý dlouholetý pilot Lotusu byl dvě sekundy před Vettelem a měl na svém autě mladší a rychlejší sadu pneumatik než Vettelovo ferrari.

„Když jsou vedoucí jezdci za vámi na rychlejších nebo stejných pneumatikách jako vy, jsou většinou rychlejší a tím pádem není o čem diskutovat. V tomto případě to ale bylo jiné, on byl na starých měkkých gumách a já na nových super-měkkých, a naše rychlost byla téměř stejná, trvalo by mu 10 kol, než by stáhnul dvousekundovou mezeru, která mezi námi byla.

Několik kol jsem zůstal před ním, ale pak jsme dostali varování od Charlieho Whitinga a musel jsem Sebastiana pustit na rovince, což mě stálo 2,6 sekundy. Je to těžké, protože já bojuji o poslední body, ale oni zase mají rychlejší auto a jedou na nejvyšší příčky. Myslím, že zatím neexistuje správné řešení na tento problém,“ osvětluje své chování rodák z Ženevy.

Nynější pravidla zní tak, že pokud je mezi autem o kolo zpátky a vozem, který je ve stejném kole jako lídr závodu, alespoň dvouvteřinová mezera, jsou okamžitě spuštěny modré vlajky. Grosjean navrhuje, aby se zavedl jakýsi „delta systém“, který by v těchto situacích zkoumal tempo pilotů, jichž se potenciální modré vlajky týkají.

Na základě těchto údajů by se pak komisaři rozhodli, zda je rychlejší auto opravdu rychlejší, a má tak nárok na to, aby mu byla uvolněna cesta.

„Byl bych rád, kdyby byl zaveden takový systém, který by analyzoval tempo rychlejšího a pomalého auta. Pokud je lídr rychlejší o sekundu na kolo, není co řešit. Pokud je však rychlost stejná, nebo je vůz o kolo zpátky dokonce rychlejší, není důvod, aby zpomalil.

Tímto by se vyřešilo hodně problémů s modrými vlajkami, každý incident je vždy jiný a momentální znění pravidel nelze aplikovat na všechny,“ argumentuje Grosjean.

Čtěte dále: Tým Haas prošetří maďarský incident mezi Gutiérrezem a Hamiltonem

Kolikrát podobný obrázek ještě uvidíme?

Kolikrát podobný obrázek ještě uvidíme? O kolo pomalejší Haas blokuje jiné jezdce

Diskuse k článku

Napsat komentář