Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Italy, 
fans *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Itálie 2017

Štítky: GP Itálie Zveřejněno 30. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP ITÁLIE 2017:

1. 9. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
1. 9. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
2. 9. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
2. 9. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
2. 9. 16:00 – FORMULE 2 (Sport 1)*
3. 9. 01:00 – GP3 (Sport 2 – záznam)*
3. 9. 09:00 – GP3 (Sport 2)*
3. 9. 10:15 – FORMULE 2 (Sport 2)*
3. 9. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
3. 9. 14:00 – GP ITÁLIE
 (Sport 2)

*změna, viz níže

VYUŽITÍ KOMPONENT POHONNÝCH JEDNOTEK  2017:

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Kontrolní
jednotka
HamiltonMercedes444333
BottasMercedes444333
RicciardoRed Bull (Renault)556333
VerstappenRed Bull (Renault)555333
VettelFerrari343334
RäikkönenFerrari344333
PérezForce India (Mercedes)333322
OconForce India (Mercedes)333332
MassaWilliams (Mercedes)333332
StrollWilliams (Mercedes)333322
AlonsoMcLaren (Honda)799765
VandoorneMcLaren (Honda)71010766
KvjatToro Rosso (Renault)555344
SainzToro Rosso (Renault)445334
GrosjeanHaas (Ferrari)444333
MagnussenHaas (Ferrari)443333
HülkenbergRenault345344
PalmerRenault455333
EricssonSauber (Ferrari)444433
WehrleinSauber (Ferrari)444433

Penalizace GP Itálie 2017

  • Sergio Pérez 5 míst (nová převodovka)
  • Romain Grosjean 5 míst (nová převodovka)
  • Stoffel Vandoorne 25 míst (nový spalovací motor, turbo, MGU-K, MGU-H)
  • Nico Hülkenberg 10 míst (nové MGU-H)
  • Jolyon Palmer 15 míst (nové MGU-H, turbo)
  • Fernando Alonso 35 míst (nový spalovací motor, turbo, MGU-K, MGU-H, úložiště enerige, kontrolní jednotka)
  • Daniel Ricciardo 25 míst (nový spalovací motor, turbo, převodovka a MGU-H)
  • Max Verstappen 15 míst (nový spalovací motor a MGU-H)
  • Carlos Sainz 10 míst (nový MGU-H)

GP Itálie 2017 – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 31/08/2017 17:42 a skončil: 03/09/2017 19:12

  • 16:43 pm
    Hodnocení Kimiho Räikkönena: „První kolo bylo OK, pak jsme ale měli potíže, nevím proč. Zkoušel jsem rychlejší nájezdy do zatáček, ale ztrácel jsem kontrolu. Několikrát jsem se málem roztočil. Neměl jsem dobré výjezdy na rovinky. Celkově to bylo podobné celý víkend, nebylo to snadné. Chyběla mi přilnavost a tempo.“
  • 15:30 pm
    Oproti tomu podstatně hůře zajel Max Verstappen. „Můj závod skončil v podstatě po třech kolech. Pak už se jen snažíte dohnat ztrátu... startoval jsem na měkké sadě, takže když jsem dostal defekt, musel jsem jet na dva zastávky. I tak to bylo decentní a jsem za to rád.“
  • 15:17 pm
    Vrcholem závodu Daniela Ricciarda bylo předjetí Kimiho Räikkönena. „Musím mu za to dát zásluhy, jel čistě a férově. Ale zkusil bych to na každého, upřímně! Když postupujete polem, máte ‚momentum‘, nezáleží, kdo proti vám stojí. Přibližovali jsme se stupňům vítězů. V jeden čas jsem doháněl Seba, ale pak byl asi schopen přidat.“
  • 14:59 pm
    Solidní výsledek si připsal mladíček Lance Stroll, který se hlavně v první třetině sezony dost trápil. „Bylo to dobré, mohlo to být i lepší. Některé části závodu nebyly perfektní. Lewis neměl skvělý start, zablokoval mě a musel jsem se stáhnout. Ztratil jsem tak pozici vůči Estebanovi. Tempo bylo dobré, škoda pit stopu, měl jsem šanci se dostat před force indii. Na konci jsem dost probrzdil a už ho nemohl dohnat,“ lituje Stroll.
  • 14:33 pm
    Poklidný závod a druhé místo si připsal Valtteri Bottas, který zažil akci jen v úvodním stintu při předjíždění Räikkönena, Strolla a Ocona. „Start byl obtížný. Musel jsem jen být při zemi a získávat místa po jednom. Auto bylo silné. Bylo úžasné, jak rychlí jsme byli. Byla radost ho řídit. Tempo bylo dobré a já si ho užil. Perfektní výsledek pro tým a žádné drama.“
  • 14:30 pm
    Zajímavý komentář šéfa Ferrari Maurizia Arrivabeneho. „Věděli jsme, že to bude obtížné. Monza není jako Belgie, kde můžete dohnat ztrátu v pomalých zatáčkách. Věděli jsme, že tu budeme trpět. Nesmíme si ale toho jen být vědomni, musíme se tomu vyhnout. Udělali jsme velký krok vpřed, ale musíme být silní na všech okruzích. Děláme ale vše pro to, abychom toho docílili.”
  • 14:24 pm
    Další nedokončený závod pro Fernanda Alonsa, který se rozčiloval hlavně na dlouho nepotrestaný incident s Jolyonem Palmerem. „Když jsme dojeli do šikany, byli jsme bok po boku, brzdili pozdě a on se rozhodl střihnout šikanu rovně, já ji projel normálně. Předjel mě tak a nevrátil pozici. Tohle je něco, co je v pravidlech jasně ošetřeno. Musíte vrátit pozici. Tentokrát si ale asi dali komisaři FIA Heineken. No stejně to byl souboj o 16. místo, takže na tom vlastně až tak nezáleží. Pak přišly potíže s převodovkou, ztráceli jsme vteřinu a půl na kolo...“ popisuje Španěl důvody svého odstoupení.
  • 14:16 pm
    Co na své vítězství říká nový lídr šampionátu Lewis Hamilton? „Vůz byl fantastický a bylo skutečným snem ho řídit. Je to skvělá sezona a poslední dva závody byly pro náš tým hodně silné. Jsme silnější závod od závodu. Nejsem si jistý, proč Ferrari nebylo tak blízko jako obvykle. Teď máme konečně trochu prostoru na dýchání. Tenhle víkend jsme odvedli lepší práci než soupeři. Pořád je před námi ale dlouhá cesta.“
  • 14:11 pm
    Vettel se stejně jako kolega Räikkönen musel po startu probíjet přes soupeře. „Bylo to zábavné, dobrá zábava. Start nebyl tak dobrý, hodně se mi protočila kola a trvalo dlouho, než jsem opravdu začal věřit vozu. Pak jsem se zlepšil a měli jsme pár dobrých předjetí. Neměli jsme ale na lídry, byl to tak trochu izolovaný závod,“ uvědomuje si Němec.
  • 14:08 pm
    Krásný den! V Monze triumfoval Mercedes, zástupce domácího Ferrari Sebastian Vettel skončil až třetí. Právě s ním započneme nedělní ohlasy.

Historie Grand Prix Itálie

Italská Monza by se dala označit za jakousi Mekku motorsportu. Zdejší trať byla vybudována již na počátku dvacátých let minulého století a za tu dobu byla svědkem snad všeho, co závodění obnáší – dech beroucí podívané, dominantních vítězství, nelítostných bitev kolo na kolo, ale také velkých sportovních neúspěchů, hrozivě vypadajících nehod a bohužel i řady incidentů s fatálními následky.

Po okruhu Brooklands a oválu v Indianapolis byla Monza historicky teprve třetí permanentní závodní tratí na světě. Premiérový závod se zde jel již v roce 1922, v podstatě necelé čtyři měsíce poté, co byl položen základní kámen. Ve své původní modifikaci měřil okruh celkem deset kilometrů – jeho součástí byl i ovál se dvěma klopenými zatáčkami.

‚La pista magica‘ byla součástí kalendáře formule 1 od samého počátku, přičemž za více než šedesátiletou historii královny motorsportu v něm chyběla pouze jednou, a to sice v roce 1980.

Historický prvním vítězem v rámci F1 byl k radosti domácích Tifosi Nino Farina. Spíše než jezdcům se zde však od pradávna fandí hlavně italským týmům. Kromě Ferrari se tu v minulosti dařilo rovněž vozům značky Alfa Romeo či Maserati. Během několika posledních dekád se nicméně veškerá pozornost domácích fanoušků soustředí již jen na červeně zbarvené monoposty se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Ty v královském parku slavily vítězství celkem osmnáctkrát.

Za svoji vášeň pro rychlost zaplatila na Monze nejvyšší daň řada pilotů a bohužel také několik přihlížejících fanoušků. K nejtragičtější nehodě pak došlo v roce 1961, když spolu v nájezdu do slavné Paraboliky kolidovali Jim Clark a Wolfgang von Trips. A zatímco skotský závodník z ní vyvázl nezraněn, Němcovo ferrari narazilo do bariér, přeletělo přes ochranný plot a zasáhlo dav diváků stojících opodál. Spolu s von Tripsem tehdy zemřelo dalších 14 lidí. O šest let dříve zde během soukromého testování zahynul Alberto Ascari, v roce 1970 Jochen Rindt – jediný mistr světa F1 korunovaný in memoriam, a v sezoně 1978 na zrádné trati nedaleko Milána zaplatil svým životem Ronnie Peterson.

V současné konfiguraci měří vysokorychlostní okruh v Monze 5 793 metrů. Čítá jedenáct zatáček, sedm z nich je pravých, zbytek levých. Vzhledem ke svému profilu trať vyžaduje specifické nastavení monopostů – týmy sem s sebou přiváží speciálně upravená přítlačná křídla, která se vyznačují co nejmenším odporem vzduchu, neboť tento faktor je zde naprosto klíčový.

Opravdovou výzvu představuje Monza nejen pro piloty, ale rovněž pro pohonné jednotky. Nejvyšší rychlosti vozy dosahují na konci startovní a cílové rovinky, kde brzdí z 350 až na 90 km/h. Po projetí šikany Variante del Rettifilo následuje pravotočivá Curva Grande a Variante della Roggia. Úspěšně zvládnutý úsek zatáček Lesmo 1 a 2 přivádí piloty na druhou ze tří rovinek, po níž se dostanou do divácky velmi atraktivní Variante Ascari. Pak už jen zbývá zvládnout věhlasnou Paraboliku, jež se postupně otevírá, a najet do prostoru startu a cíle. Celý tento proces jezdci během nedělního odpoledne opakují za mohutného fandění přihlížejících Tifosi třiapadesátkrát.

MAPA OKRUHU