Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Great Britain, 
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Velké Británie 2017

Štítky: GP Velké Británie Zveřejněno 13. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP VELKÉ BRITÁNIE 2017:

14. 7. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
14. 7. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
15. 7. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
15. 7. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
15. 7. 15:30 – FORMULE 2 (Sport 1)
15. 7. 17:15 – GP3 (Sport 1)
16. 7. 09:15 – GP3 (Sport 2)
16. 7. 10:15 – FORMULE 2 (Sport 2)
16. 7. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
16. 7. 14:00 – GP VELKÉ BRITÁNIE
 (Sport 2)

GP Velké Británie – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 13/07/2017 17:12 a skončil: 27/07/2017 17:02

  • 17:00 pm
    To je z dnešního "Živě z padoku" vše. Ty další důležité a zároveň zajímavé informace pochopitelně přineseme v širším kontextu v podobě samostatných článků. Děkujeme za přízeň a hezký zbytek neděle.
  • 16:29 pm

    Zklamaný nemohl být ani Max Verstappen, který konečně dokončil závod. A hned na čtvrtém místě. "Rozhodli jsme se ještě jednou zastavit, abychom se ujistili, že nebudeme mít defekt. Celkově si myslím, že jsme vytěžili maximum. Jakmile jsem viděl Kimiho, uvažoval jsem o tom, že bychom měli zůstat na trati, protože bychom mohli skončit na pódiu. Ale to je vždy o zpětném pohledu. Koneckonců chápu, že si chtěli s pneumatikami být jistí."
  • 16:14 pm

    Osmé místo Estebana Ocona je dalším z jeho vynikajicích počinů. Takhle na něho s odstupem času nahlíží. "Měl jsem brilantní start. Bylo to, jako bych pohon na všechna čtyři kola a díky tomu jsem se posunul o pár pozic výše. Na konci prvního kola jsem ztratil s Hülkenbergem. Pak došlo i na souboj se Sergiem, který mě dostával pod tlak, ale já se dokázal udržet před ním. Je to uspokojivý pohled, vidět oba vozy na bodech. Naše konzistentnost je naše letošní síla. Na každé trati jsme rychlí a získáváme body. Musíme si to přenést i do druhé poloviny sezóny."
  • 15:59 pm

    Hodně skloňovaným momentem byla také kolize mezi týmovými kolegy z Toro Rosso. Daniil Kvat to bere velmi ruverénně. "Každý závodník ví, když vidí, co se mi stalo, že nikdy ve dvanácté zatáčce nepojedete perfektní stopu. Když se tam tedy dostanete, vítě, že na devadesát procent je srážka nevyhnutelná. Kdyby to druhé auto předvídalo, snažilo by se mě předjet v následující zatáčce, ale to se nestalo. Jen se tam nacpal a na svého kolegu řekl "OK, naboural do mě," myslí si Rus.
  • 15:36 pm

    Cíl dnes naopak nespatřil Fernando Alonso, který zhruba v polovině závodu odstupoval pro technické problémy. "Jsou to těžké časy. Měli jsme dnes další problém, tentokrát s palivovým čerpadlem. Motor není poškozený, takže bychom ho měli být schopni použít i příště. Byl to náročný víkend s těmi penalizacemi a startem z posledního místa. Kdybychom byli na bodech, bylo by odstoupení mnohem bolestivější."
  • 15:24 pm

    Sebastiana Vettela nechaly události překvapivě chladným. "Nemyslím si, že je to něčí vina. I zpětně to bylo dobré a v té době to bylo v pořádku. Kimi si myslím měl ten samý problém a to byly jeho pneumatiky o pět nebo šest kol čerstvější. Oba nás to trochu překvapilo. Mohlo to dnes být o něco lepší, ale jestli je to katastrofa? Nemyslím si. Už od startu jsem měl problém s brzdami, které začaly hořet, takže od této doby to byl těžký závod."
  • 15:12 pm

    Pilotem dne se po startu z devatenáctého místa stal Daniel Ricciardo, který nakonec skončil pátý. Před novináři klasicky vtipkoval. "Myslím, že páté místo je v konečném výsledku dnešní maximum. Nemohl jsem se ostatním klukům dostat blíže. Byl to bláznivý závod a po celou dobu jsem bojoval, takže to bylo zábavné a užil jsem si to. Musíš si pro sebe urvat také nějaký čas v televizi od Lewise, a to bylo všechno, oč jsem se snažil. Získat si nějakou pozornost."
  • 14:58 pm

    Neochudíme ani fanoušky Valtteriho Bottase, který přiznal, že měl dneska trochu stěstí. "Vzhledem k okolnostem to pro nás byl skutečně dokonalý víkend. Je úžasné, co jsme tu dnes dokázali. Auto bylo snadné pilotovat, bylo opravdu rychlé a tým pro mě a Lewise vymyslel skvělou strategii. Závod jsem začal na měkké sadě a náš stint jsme natáhli, protože všechno se zdálo být neustále dobré. Poté jsem se na super-měkkých dostal před Sebastiana a tlačil na Kimiho, ale realisticky byl příliš daleko abych mohl dosáhnout na druhou příčku. Měl jsem štěstí."
  • 14:45 pm
    Vyjádření Lewise Hamiltona: "Auto bylo opravdu skvělé. Jsem pyšný na všechny v továrně. Valtteri odvedl výtečnou práci, když se dokázal vrátit zpátky. Byl to perfektní víkend pro nás, ale i pro tým. Já jsem měl velmi dobrý start a byl jsem schopen zvládnout mezeru na Kimiho. Po kouskách jsem to natahoval. Plánovali jsme stavět v devatenáctém kole nebo tam někde nakonec jsem to dokázal trochu protáhnout. Na konci už jsem pak měl slušný náskok."
  • 14:33 pm

    Začněme třetím v cíli. Kimi Räikkönen byl v cíli hodně zklamaný, nicméně situaci bral s nadhledem. "V závodě jsme z auta dostali víceméně maximum. Oni dnes (Mercedes) byli zkrátka o kus rychlejší. Já jsem v některých pasážích bojoval se svou rychlostí. Naneštěstí se nás tyhle nešťastné momenty drží a z nějakého důvodu levá přední pneumatika neexplodovala, ale odtrhla se z ní vrchní vrstva."

Historie GP Velké Británie

Trať Silverstone vznikla po druhé světové válce na bývalém vojenském letišti. Právě tady se 13. května 1950 jela první velká cena v historii mistrovství světa formule 1. Později se Silverstone v pořádání Velké ceny Velké Británie střídalo nejdříve s Aintree, poté s Brands Hatch, od roku 1987 se závodí pouze v Silverstone. Bernie Ecclestone měl zhruba od konce devadesátých let snahu přesunout velkou cenu do Brands Hatch a později do Doningtonu, ale poté co byly pod vedením Klubu britských závodních jezdců (BRDC), který okruh vlastní, provedeny úpravy tratě a boxů, závod v hrabství Northamptonshire prozatím zůstal.

Současná varianta tratě pochází z roku 2011 a je třetí v pořadí. Měří 5891 metrů a zahrnuje osmnáct zatáček (osm levých, deset pravých). V areálu okruhu existují i menší modifikace různých délek využívající různé části tratě Arena Grand Prix Circuit pro F1 – Stowe Circuit, National Circuit a International Circuit. Mezi známé zatáčky patří například Abbey, Arena, Brooklands, Woodcote, Copse, Maggotts, Becketts, rovinka Hangar Straight, dále zatáčky Stowe či Club. Na začátku devadesátých let se jednalo o velmi rychlou trať, kde se všechny zatáčky s výjimkou Bridge, přes kterou už nyní trať nevede, projížděly na čtyřku či pětku, v současnosti už je okruh přece jenom techničtější.

Na trati se kromě F1 jezdí také MotoGP, sportovní prototypy, GP2 či formule 3, v minulosti se zde jezdily i superbiky.

Mapa okruhu