GP Španělska 2017

Zveřejněno 9. 05 2017 — Lukáš Štěrovský

Časový harmonogram  a program vysílání GP Španělska 2017:

12. 5. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
12. 5. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
13. 5. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
13. 5. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
14. 5. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
14. 5. 14:00 – GP ŠPANĚLSKA (Sport 2)

Textové a obrazové zpravodajství z Barcelony:

GP Španělska – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 10/05/2017 21:21 a skončil: 14/05/2017 17:17

  • 15:26 pm
    Pouze slova spokojenosti nachází po pátku Lewis Hamilton. „První trénink byl velmi, velmi dobrý. Ve druhém se trať hodně změnila, takže byla pomalejší a kluzká i s ohledem na silný vítr, to však platilo pro všechny. Tým odvedl úžasnou práci s vylepšeními, která nasadil. Vůz pracuje přesně tak, jak jsme očekávali. Jsem velmi šťastný, byl to pro mě mnohem lepší začátek víkendu než v Soči.“
  • 15:17 pm

    Určitě máte v hlavě spektakulární odstoupení Fernanda Alonsa z prvního tréninku, po němž z vozu McLarenu začaly vytékat všemožné kapaliny. „V motoru byla díra, kudy začal vytékat olej,“ popsal příčinu problému Alonso. To nevypadá vůbec dobře...
  • 15:12 pm
    Verstappenova slova potvrzuje i Daniel Ricciardo. „Udělali jsme nějaký pokrok, ale věděli jsme, že to nebude stačit na Mercedes. Chtěli jsme pochopitelně víc, ale jsme tam, kde jsme čekali.“
  • 14:53 pm
    Hodně se před víkendem hovořilo o Red Bullu, který do Barcelony měl přivést výrazně vylepšený monopost. Jaké jsou dojmy Maxe Verstappena? „Myslím, že jsme trochu získali, což je vždy pozitivní. Trať je celkem náročná na pneumatiky. Vše také ztěžuje vítr. Mohli jste vidět hodně aut, včetně mě, jak se dostala mimo trať. Přiblížili jsme se k Ferrari, ale Mercedes je pořád o něco vpředu. Můžeme být ale spokojení.“
  • 14:37 pm
    Podobně hovoří i Kimi Räikkönen, který ve druhém tréninku dokonce překonal Vettela. „Celkově to byl obtížný den. Myslím, že podmínky byly velmi zrádné, hlavně na konci. Ale to je stejné pro každého. Je to klasika, v předsezonních testech se tu cítíme vždy velmi dobře, ale během sezony je to tu pak velmi kluzké a náročné.“
  • 14:31 pm
    Zajímavé zprávy přicházejí z tábora Ferrari, konkrétně od Sebastiana Vettela. „Nebyl jsem moc spokojený s pocitem z auta, který jsem měl. Ale rovněž cítím, že vůz byl rychlý. Teď je otázkou, zda ho správně vyvážíme.“
  • 14:26 pm
    Velké úpravy předvedl v Barceloně Mercedes. A i díky nim obsadil v obou trénincích první dvě místa, což pochopitelně potěšilo šéfa týmu Tota Wolffa. „Zatím jsme spokojeni s průběhem pátečních tréninků, vůz vypadá sofistikovaně. Ale je to jenom pátek.“
  • 14:24 pm
    Hezký páteční den, vítejte u přehledu toho nejzajímavějšího, co se během dneška šustne padokem formule 1 ve Španělsku.
  • 17:28 pm
    Pro dnešní den to bude vše. Nezapomeňte ale, že to hlavní se v rámci GP Španělska začne odehrávat až zítra! Budeme se těšit na počtenou po volných trénincích.
  • 16:57 pm
    Špatné zprávy pro Haas. Ten totiž nestihne dodat plánovaná vylepšení pro páteční tréninky. Vylepšený vůz nejdříve uvidíme až v sobotu – k nelibosti Romaina Grosjeana. 🙂

Anketa GPF1 se ptá, zda očekáváte velký výkonnostní pokrok Red Bullu při GP Španělska, nebo nikoli?

Čekáte v GP Španělska výrazné zlepšení Red Bullu?

Historie GP Španělska

Circuit de Barcelona-Catalunya, jak se od roku 2013 nově oficiálně jmenuje, se nachází v Montmeló u Barcelony. Začal se budovat v únoru roku 1989 za podpory katalánské vlády, autoklubu a městečka Montmeló. Jako první se zde v září 1991 konal závod španělského mistrovství cestovních vozů, který vyhrál bývalý jezdec F1 Luís Pérez-Sala. Brzy poté se tu jela Velká cena Španělska F1, která se sem přesunula z Jerezu. F1 se tak do Katalánska vrátila po sedmnácti letech, předtím se závodilo v Montjuich v Barceloně.

KVÍZ: Máte v paměti historii španělských závodů?

Okruh, který v současnosti měří 4655 metrů, tvoří směs rychlých a středně rychlých zatáček, pomalejší úsek a dlouhá hlavní rovinka. Díky svému rozmanitému profilu je trať často využívána pro testování. K její poslední úpravě došlo roku 2007, kdy byla v závěrečném úseku přidána šikana. Ta se nepoužívá při motocyklových závodech. Stávající varianta pro F1, jejímž autorem je Hermann Tilke, má šestnáct zatáček (devět pravých a sedm levých) a vyžaduje vysoký přítlak.

Katalánský okruh hostí řadu prestižních závodů světových, evropských i národních šampionátů. Už od roku 1991 se tu jezdí i MotoGP, původně jako Velká cena Evropy, od roku 1995 jako Velká cena Katalánska. Hlavní rovinka byla dokonce využita při časovce družstev na silničních kolech v rámci letních olympijských her roku 1992.

FOTO: To nejlepší z GP Španělska 2016

Mapa okruhu