GPF1_Austria

GP Rakouska 2017

Štítky: GP Rakouska Zveřejněno 6. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP RAKOUSKA 2017:

7. 7. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
7. 7. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
8. 7. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
8. 7. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
8. 7. 15:30 – FORMULE 2 (Sport 1)
8. 7. 17:15 – GP3 (Sport 1)
9. 7. 09:15 – GP3 (Sport 2)
9. 7. 10:15 – FORMULE 2 (Sport 2)
9. 7. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
9. 7. 14:00 – 
GP RAKOUSKA (Sport 2)

GP Rakouska – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 06/07/2017 18:48 a skončil: 09/07/2017 16:13

  • 16:13 pm
    To je pro dnešek vše, díky za pozornost! A určitě sledujte nadále web, už teď pro vás chystáme porci zajímavých článků. Krásný zbytek neděle. 🙂
  • 16:01 pm

    Zapomenout nesmíme ani na Kimiho Räikkönena. „Pochopitelně jsem čekal lepší výsledek než páté místo. Ztratil jsem ale několik míst na startu a v první části stintu jsem měl problém s vyvážením. Lepšilo se to, ale už jsem se z toho na druhé sadě pneumatik nemohl dostat, byl jsem moc daleko. Není to ideální, ale tak to prostě je.“
  • 15:32 pm

    Nejlepším ze zbytku světa a současně jediným, kdo v GP Rakouska nedostal celé kolo, byl šestý Romain Grosjean. „Bylo to velmi dobré, v první půli jsem byl silný a byl čtvrtý. Chvíli jsem se bavil jako naposledy snad v roce 2013. Mohl jsem si hrát s auty vpředu a získat nějaké dobré pozice. Samozřejmě ale nebyla šance, jak za sebou udržet Kimiho a Lewise. Ale měl jsem skvělý souboj s Pérezem. Byl celkem rychlý a tlačil na to, auto se ale chovalo dobře. Byli jsme nejlepší ze zbytku světa, takže jsme vyhráli závod F1 v kategorii Grand Prix 2!“
  • 15:01 pm
    Hm, tak Lewisi Hamiltonovi po závodě nebylo moc do řeči. Soudě dle jeho vyjádření. „Dám všechno do toho, abych Vettelův náskok dohnal.“ Na otázku, zda se cítí nesvůj kvůli kontroverzi z Baku, odpověděl: „To je jen předpoklad. Je mi fajn, ale byl to těžký víkend, co víc můžu říct? Mám pár dní na to, abych se z toho dostal. Těším se na domácí publikum, snad nebudeme mít na Silverstone žádné potíže.“
  • 14:52 pm
    Z odstoupení byl pochopitelně zklamaný i Fernando Alonso. „Je to škoda, nebylo to v našich rukách. Sainz a Verstappen měli na startu problémy, takže jsme získali dvě pozice, když jsme přijížděli do první zatáčky. Někdo se mě dotkl a zničil mi závod, nemohli jsme nic dělat. Starty jako byl dnes, se občas stávají. Když jste uprostřed skupiny nebo vzadu, tam je vždycky víc problémů. Snad to příště bude lepší.“
  • 14:45 pm
    Hodně hořkou pilulku musel skousnout Max Verstappen, který stejně jako Alonso doplatil na ránu od Kvjata v první zatáčce. Nizozemec by ale kvůli vadné spojce závod zřejmě i tak nedokončil. „Už v zaváděcím kole jsem cítil, že to není fantastické. Na startu pak spojka selhala, spadl jsem do anti-stall módu. V první zatáčce jsem se chtěl vyhnout potížím, jel jsem zeširoka, a někdo mě trefil. Tím se ještě víc poškodila spojka a já nemohl jet. Samozřejmě jsem kvůli fanouškům velmi zklamaný.“
  • 14:38 pm
    Třetím na stupních vítězů byl Daniel Ricciardo. „Byla to zábava! Na startu se dost rozhodlo, v závěru jsem se musel bránit Lewisovi, byl celkem blízko. Našel jsem si ale limity brzdných bodů a zůstal na nich. Pětkrát být na stupních vítězů v řadě, to je úžasné, ale tady v Rakousku... Max tu byl na bedně vloni, a trochu jsem mu záviděl. Takže je hezké tu být teď, při našem domácím závodu,“ prohlašuje Ricciardo.
  • 14:34 pm
    Kdo naopak s Bottasovým startem nebyl vůbec spokojený, to byl Sebastian Vettel. „Z mého úhlu to byl předčasný start... jsem si tím jistý. Ale já nejsem ten, kdo by to měl posoudit. Prostě tomu ale nevěřím. Normální reakční doba je kolem dvou desetin. Jeho reakce na startu prostě byla nadlidská. Ale jak sám řekl, není člověk, ale Fin!“ dodává s úsměvem Sebastian Vettel. A mimochodem, pamatujete na GP Číny? Si hoši jsou svým způsobem kvit, ne? 😉
  • 14:22 pm

    Začneme rovnou s vítězem, kterým se stal Valtteri Bottas. Fin druhou výhru, podobně jako v prvním případě v Rusku, musel bránit před dotírajícím Vettelem. „Měl jsem tak trochu déjà vu,“ přiznává Bottas. „Doháněl mě. V posledním stintu jsem měl obrovské puchýře na zadní levé pneumatice, a to už od pátého nebo šestého kola. Takže to bylo celkem těžké. Na začátku jsem kontroloval závod, ale zkomplikovali mi to jezdci o kolo zpět.“ A co Fin říká na svůj start? „Když se auto pohnulo, světla zhasla, to je hlavní.“
  • 14:17 pm
    Přejeme hezkou neděli, snad jste si dnešní závod užili. Pokus vás zajímá, co na něj říkají jeho samotní protagonisté, pak vězte, že jste na správném místě. 😉

Historie Grand Prix Rakouska

Když Bernie Ecclestone loni oznámil, že se počínaje letošní sezonou formule 1 vrátí do Rakouska, způsobil tím u středoevropských fanoušků velké pozdvižení. V pozitivním slova smyslu, pochopitelně. Tento přírůstek do kalendáře je v době, kdy královna motorsportu expanduje především na Blízký i Dálný východ, spíše výjimkou.

Závody Grand Prix mají v této alpské zemi dlouholetou tradici, první klání se na jejím území konalo již v roce 1964, nikoliv však na okruhu ve Spielbergu, nýbrž v nedalekém Zeltwegu. Posléze formule 1 na Rakousko nějaký čas zanevřela, vrátila se sem až v sezoně 1970, a to na nově vybudovaný Österreichring.

Příležitost pro Verstappena? GP Rakouska by měl ovlivnit déšt

Pro řadu jezdců a týmů má zdejší trať speciální význam – svého prvního a zároveň posledního vítězství se tady například dočkal Vittorio Brambilla, který je rovněž jediným pilotem, jemuž se podařilo tohoto počinu dosáhnout jízdou pozpátku, to když se v poslední zatáčce dostal do smyku. Z týmů zde na kýžený triumf dosáhla americká stáj Penske, stalo se tak v roce 1976 zásluhou Johna Watsona. Naopak takový Niki Lauda si na výhru před domácími fanoušky musel počkat až do sezony 1984, v níž coby pilot McLarenu dosáhl na svůj třetí titul mistra světa.

Vzhledem k převládajícím názorům zpochybňujícím bezpečnost okruhu a sporům s místními farmáři se v roce 1987 formule 1 s Rakouskem opět na nějaký ten čas rozloučila. Zpět se vrátila až o deset let později, v té době již nesl okruh nacházející se na úpatí Štýrských Alp jméno A1Ring.

V průběhu následující ‚šestiletky‘ se fanouškům F1 ve spojitosti s Rakouskem zřejmě jako první vybaví nechvalně známý incident z roku 2002, kdy se vedení Ferrari rozhodlo aplikovat týmovou režii, během níž přikázalo vedoucímu Rubensi Barrichellovi pustit před sebe Michaela Schumachera, přestože se tehdy jednalo teprve o šestý závod sezony z celkových sedmnácti.

Poslední návrat na zrekonstruovaný A1Ring, respektive Red Bull Ring uskutečnila královna motorsportu letos.

Trať samotná se řadí k nejkratším v kalendáři – měří pouhých 4 326 metrů, přičemž závod vozů F1 se tradičně vypisuje na jednasedmdesát kol. Vzhledem k jejímu umístění v nejvyšším pohoří Evropy není divu, že je poměrně členitá. Obsahuje celkem devět zatáček, z nichž pouze dvě jsou pravé.

Pokud jde o nejlepší místa k předjíždění, ta se nacházejí vždy na konci táhlých rovinek, tedy v zatáčkách 1, 2 a 3.

Mapa okruhu