Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Malaysia, 
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Malajsie 2017

Štítky: GP Malajsie Zveřejněno 26. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP MALAJSIE 2017:

29. 9. 5:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
29. 9. 9:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
30. 9. 8:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
30. 9. 11:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)

1. 10. 8:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
1. 10. 9:00 – GP MALAJSIE
 (Sport 2)

Přehled využití komponent pohonných jednotek:

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Kontrolní
jednotka
HamiltonMercedes444433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)556333
VerstappenRed Bull (Renault)555333
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444322
OconForce India (Mercedes)444332
MassaWilliams (Mercedes)444332
StrollWilliams (Mercedes)444322
AlonsoMcLaren (Honda)81010876
VandoorneMcLaren (Honda)71010766
GaslyToro Rosso (Renault)555344
SainzToro Rosso (Renault)556334
GrosjeanHaas (Ferrari)444433
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault445344
PalmerRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Historie Grand Prix Malajsie

Poté, co se z Malajsie v průběhu devadesátých let minulého století stala jedna z nejvyspělejších a nejdůležitějších zemí jihovýchodní Asie, dostalo se jí na konci desetiletí té cti hostit jako první stát v tomto regionu závody formule 1. K tomu bylo nicméně zapotřebí vybudovat zbrusu nový okruh.

Projektu na výstavbu supermoderního motoristického stánku se nezhostil nikdo jiný než Bernieho dvorní architekt Hermann Tilke. Stavební práce na okruhu v Sepangu, jenž se nachází zhruba šedesát kilometrů jižně od Kuala Lumpur, započaly v listopadu 1997 a již o dva roky později se zde konala premiérová Velká cena Malajsie. A protože závod v sezoně 1999 sklidil obrovský úspěch, zavítala letos formule 1 na zdejší trať již pošestnácté v řadě.

Ačkoliv zázemí nabízí vše potřebné, hotely jsou blízko a okruh samotný se nachází v těsném sousedství mezinárodního letiště, piloti jej příliš v oblibě většinou nemají, a to hned z několika prostých důvodů.

Malajsie totiž představuje pro jezdce jeden z nejnáročnějších závodů sezony, neboť zde každoročně panují tropické teploty a nadměrná vlhkost. To způsobuje, že se z kokpitů monopostů stávají pojízdné sauny, ve kterých piloti během hodiny a půl zhubnou o poznání víc, než jsou průměrné tři kilogramy.

Druhým nepřehledným faktorem je hrbolatý povrch tratě, který jezdcům práci při řízení vozu rozhodně nikterak neulehčuje.

Z pohledu nastavení je Sepang pro inženýry jednotlivých stájí opravdovým oříškem. Ti zde totiž musí najít rozumné vyvážení mezi tolik potřebným přítlakem v rychlých zatáčkách a zároveň také minimálním odporem, který je zase velmi důležitý na dvou po sobě jdoucích rovinkách.

Celkem okruh v Sepangu čítá patnáct začátek, přičemž deset z nich je pravých, pět levých. 5 543 metrů dlouhou trať musejí jezdci během nedělního odpoledne odkroužit šestapadesátkrát, takže v konečném součtu zde najedou lehce před 310 kilometrů.

MAPA OKRUHU