GP Malajsie 2017

Štítky: GP Malajsie Zveřejněno 26. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP MALAJSIE 2017:

29. 9. 5:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
29. 9. 9:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
30. 9. 8:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
30. 9. 11:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)

1. 10. 8:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
1. 10. 9:00 – GP MALAJSIE
 (Sport 2)

Přehled využití komponent pohonných jednotek:

Pilot Tým (motor) Spalovací
motor
Turbo MGU-H MGU-K Úložiště
energie
Řídicí jednotka
Hamilton Mercedes 5 5 5 4 3 3
Bottas Mercedes 4 4 4 4 3 3
Ricciardo Red Bull (Renault) 6 6 8 3 4 4
Verstappen Red Bull (Renault) 6 5 6 3 4 4
Vettel Ferrari 5 5 5 4 4 4
Räikkönen Ferrari 4 4 4 4 4 4
Pérez Force India (Mercedes) 4 4 4 4 2 2
Ocon Force India (Mercedes) 4 4 4 4 3 3
Massa Williams (Mercedes) 4 4 4 4 3 2
Stroll Williams (Mercedes) 4 4 4 4 2 2
Alonso McLaren (Honda) 9 11 11 8 7 6
Vandoorne McLaren (Honda) 10 12 12 9 7 7
Hartley Toro Rosso (Renault) 7 6 9 3 5 5
Gasly Toro Rosso (Renault) 5 7 9 3 4 5
Grosjean Haas (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Magnussen Haas (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Hülkenberg Renault 5 5 6 4 4 4
Sainz Renault 5 6 6 3 4 4
Ericsson Sauber (Ferrari) 4 4 4 4 4 4
Wehrlein Sauber (Ferrari) 4 4 4 4 4 4

Historie Grand Prix Malajsie

Poté, co se z Malajsie v průběhu devadesátých let minulého století stala jedna z nejvyspělejších a nejdůležitějších zemí jihovýchodní Asie, dostalo se jí na konci desetiletí té cti hostit jako první stát v tomto regionu závody formule 1. K tomu bylo nicméně zapotřebí vybudovat zbrusu nový okruh.

Projektu na výstavbu supermoderního motoristického stánku se nezhostil nikdo jiný než Bernieho dvorní architekt Hermann Tilke. Stavební práce na okruhu v Sepangu, jenž se nachází zhruba šedesát kilometrů jižně od Kuala Lumpur, započaly v listopadu 1997 a již o dva roky později se zde konala premiérová Velká cena Malajsie. A protože závod v sezoně 1999 sklidil obrovský úspěch, zavítala letos formule 1 na zdejší trať již pošestnácté v řadě.

Ačkoliv zázemí nabízí vše potřebné, hotely jsou blízko a okruh samotný se nachází v těsném sousedství mezinárodního letiště, piloti jej příliš v oblibě většinou nemají, a to hned z několika prostých důvodů.

Malajsie totiž představuje pro jezdce jeden z nejnáročnějších závodů sezony, neboť zde každoročně panují tropické teploty a nadměrná vlhkost. To způsobuje, že se z kokpitů monopostů stávají pojízdné sauny, ve kterých piloti během hodiny a půl zhubnou o poznání víc, než jsou průměrné tři kilogramy.

Druhým nepřehledným faktorem je hrbolatý povrch tratě, který jezdcům práci při řízení vozu rozhodně nikterak neulehčuje.

Z pohledu nastavení je Sepang pro inženýry jednotlivých stájí opravdovým oříškem. Ti zde totiž musí najít rozumné vyvážení mezi tolik potřebným přítlakem v rychlých zatáčkách a zároveň také minimálním odporem, který je zase velmi důležitý na dvou po sobě jdoucích rovinkách.

Celkem okruh v Sepangu čítá patnáct začátek, přičemž deset z nich je pravých, pět levých. 5 543 metrů dlouhou trať musejí jezdci během nedělního odpoledne odkroužit šestapadesátkrát, takže v konečném součtu zde najedou lehce před 310 kilometrů.

MAPA OKRUHU