Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Hungary, 
grid girls *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Maďarska 2017

Štítky: GP Maďarska Zveřejněno 25. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP MAĎARSKA 2017:

28. 7. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
28. 7. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
29. 7. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
29. 7. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
29. 7. 16:00 – FORMULE 2 (Sport 1)
29. 7. 17:35 – GP3 (Sport 1)
30. 7. 09:10 – GP3 (Sport 2)
30. 7. 10:20 – FORMULE 2 (Sport 2)
30. 7. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
30. 7. 14:00 – GP MAĎARSKA
 (Sport 2)

GP Maďarska – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 27/07/2017 17:03 a skončil: 30/07/2017 16:47

  • 16:47 pm
    Díky za pozornost, to je z dnešních ohlasů z padoku vše. Užijte si léto a sejdeme se opět při Grand Prix Belgie za čtyři týdny!
  • 16:37 pm

    Další problémy u Force Indie? Ocon hlásí kontakt s Pérezem po startu. „Byl to celkem nepořádný start. Nevím, co Sergio dělal, ale pravděpodobně minul svůj brzdný bod a doslova mi urval podlahu vozu. Asi to mohlo být horší. Nakonec jsme se oba bodovali, což je skvělé s ohledem na to, jak těžký jsme měli víkend.“
    A co na to Pérez? „Poničil jsem si křídlo, naštěstí to moc nepoškodilo vyvážení vozu, ale celkově to nebylo dobrý. Byl to nejhorší letošní víkend z hlediska rychlosti. Trápil jsem se, a proto jsem rád, že jsme bodovali.“
  • 16:34 pm

    Ou, tak to je hodně drsné. Nico Hülkenberg si postěžoval přímo Kevinu Magnussenovi, že opět prokázal, jak nesportovním jezdcem je. Dánova reakce? Volně přeloženo jako „vy*uř mi ho, kámo“. K celému „incidentu“ připravujeme podrobnější reportáž.
  • 15:55 pm
    Jak závod hodnotí Lewis Hamilton? „Doufáme, že způsob, jakým jsem dneska jel a jakým jsem se zachoval na konci závodu, ukáže, že jsem týmový hráč a že dodržím své slovo. Když jsem na konci zpomalil o sedm vteřin, byl jsem nervózní z toho, že přijdu o pozici ve prospěch Verstappena, ale naštěstí se tak nestalo.“
  • 15:17 pm
    Druhé místo připadlo Kimimu Räikkönenovi, který lituje chybky ve včerejší kvalifikace. Nebýt ní, mohl stát na pole position a kdo ví, jak by se pak odvíjel závod. „Měl jsem skvělou podporu od fanoušků, škoda, že jsem jim nemohl oplatit výhrou. Měl jsem dneska skvělé auto a nebýt chyby v kvalifikaci... měl jsem dobrý start, ale nechtěl jsem tlačit na Vettela. 70 kol jsem jel za ním, což není ideální, chtěl jsem vyhrát, ale pro tým je to skvělé. Není tu lehké předjíždět – hlavně, když jde o týmového kolegu. Člověk před vámi musí udělat velkou chybu nebo mít nějaké potíže.“
  • 15:08 pm
    Třetí v cíli byl Valtteri Bottas, kterému Lewis Hamilton přepustil pozici podle dohody až v poslední zatáčce. „Děkuji Lewisovi za to, že dodržel slib a na konci mě zase pustil zpátky, protože jsem mu dal šanci na předjetí vozů Ferrari. Je to škoda, měli jsme dobré tempo, ale s ohledem na startovní pozici jsme nedokázali víc. Měl jsem průměrný start, a tak jsem nemohl útočit v první zatáčce. Start sám o sobě byl v pořádku, ale špatně jsem přeřadil z jedničky na dvojku. Ferraro vypadalo hodně silné na super-měkké sadě, ale Sebastianovy problémy učinily závod zajímavější.“
  • 14:41 pm
    Max Verstappen přiznává vinu v incidentu s týmovým kolegou a chce se mu omluvit. „Bylo to něco, co samozřejmě nechcete. Myslím, že to začalo v první zatáčce. Start byl dobrý, ale pak mě Bottas zbrzdil a já ztratil rychlost. Ve druhé zatáčce jsme bojovali o pozici, a tak jsem zabrzdil hodně pozdě. Zkusil jsem zůstat na vnitřku, ale zablokovalo jsem kola a bohužel trefil nejslabší místo Danielova vozu – bočnici.“
  • 14:35 pm
    Solidní drama zažíval vítěz Sebastian Vettel, který se potýkal s ne úplně správně fungujícím řízením. „Byl to opravdu obtížný závod, ale od třetího nebo čtvrtého kola po safety caru jsem měl plné ruce práce. Něco s autem bylo špatně, řízení táhlo k jedné straně a zhoršovalo se to. Vyhýbal jsem se obrubníkům a snažil se šetřit auto. Nebylo to lehké a nehrálo to ve prospěch Kimiho, který mohl být rychlejší, já neměl tempo. Musíme se na to podívat, ale teď na tom nezáleží, protože jsme vyhráli!“
  • 14:26 pm

    Hodně rychle závod skončil pro Daniela Ricciarda, kterého ve druhé zatáčce „knockoutoval“ týmový kolega. „Není toho moc co říci. Bylo to, jaké to bylo. Měl jsem dobrý výjezd z první zatáčky. Ve druhé jsem viděl Valtteriho na vnitřku, takže jsem mohl po vnějšku brzdit dále a chránit svoji pozici. Pak přišel náraz. Bylo to amatérské (od Verstappena), slušně řečeno, a jsem z toho frustrovaný.“
  • 14:24 pm
    Přejeme krásnou neděli! Máme za sebou zajímavý závod v Maďarsku, a tak se pojďme společně podívat, jak jej ve zkratce hodnotí samotní jezdci. Komplexnější informace potom průběžně naleznete v klasických článcích.

Historie Grand Prix Maďarska

Historie závodů označených jako velké ceny a pořádaných na území Maďarska sahá až do třicátých let minulého století. Tehdy se na pětikilometrovém okruhu situovaném v jednom z budapešťských parků proháněly za přítomnosti tisíců diváků vozy ikonických značek předválečné éry, jakými byly například Mercedes-Benz, Alfa Romeo či Auto Union. Druhá světová válka a následně i Železná opona ovšem znamenaly, že se vrcholový motorismus z této středoevropské země na dlouhých padesát let naprosto vytratil.

Návrat Maďarska do světa velkých cen přišel až v roce 1986. Vedení formule 1 dlouhou dobu usilovala o pořádání závodu v některé ze zemí východního bloku. Za hlavního favorita bylo považováno Rusko, jednání ale nakonec ztroskotala, a tak se štěstí usmálo právě na Maďarsko.

FOTO: Ohlédnutí za uplynulými velkými cenami Maďarska

Mezi prvními návrhy bylo uspořádat velkou cenu v ulicích Budapeště, posléze byla nicméně odsouhlasena varianta výstavby zbrusu nového okruhu nedaleko hlavního města.

Premiérovou Velkou cenu Maďarska navštívilo v roce 1986 úctyhodných 200 000 diváků, takže z marketingového hlediska se jednalo o obrovský úspěch. Od té doby je Hungaroring pravidelným hostitelem Grand Prix.

Okruhu je vzhledem k jeho tvaru přezdíváno Mickey Mouse a mnozí jej můžou rovněž znát pod přezdívkou Monte Carlo Východu. To proto, že zdejší trať je velmi úzká a dosti špatně se na ní předjíždí.

Ze čtrnácti zatáček, které okruh nabízí, je osm pravých a šest levých. S celkovou délkou 4 381 metrů je Hungaroring jen nepatrně delší než kanadský Circuit Gilles Villeneuve a řadí se tedy mezi nejkratší v kalendáři, přičemž piloti jej vždy v neděli odpoledne musejí obkroužit celkem sedmdesátkrát.

Jedná se o okruh, který klade důraz na vysoký přítlak a dobrou trakci, maximální rychlost zde vzhledem k několika krátkým rovinkám nehraje až takovou roli.

Speciální vzpomínky pak na Hungaroring mají bezesporu Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button a Heikki Kovalainen, a to z toho důvodu, že se právě tady dočkali svých prvních vítězství v rámci formule 1.

Mapa okruhu